Avatar billede warzava Nybegynder
04. august 2003 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fylder min mp3 musik for meget?

I min flash film har jeg impoteret "I Feel Good" som er en mp3 fil der fylder 2.54 Mb, men når jeg har lavet den om til en .swf fil så spiller musikken ikke når den når til det frame hvor den skulle spille! Er filen ikke for stor? Hvis den er, er der så ikke en der gider at give mit hjemmesiden hvor man kan downloade et program som man kan klippe i filen med? Det skal være gratis! På forhånd tak!:)
Avatar billede warzava Nybegynder
04. august 2003 - 19:20 #1
Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede warzava Nybegynder
04. august 2003 - 19:30 #2
kom nu i må da vide det!
Avatar billede 3d Nybegynder
04. august 2003 - 19:46 #3
/Slap af... Lad os nu lige tænke og Skrive..
Avatar billede odni Nybegynder
04. august 2003 - 21:59 #4
har du overvejet at bruge .wav format ?
Avatar billede lingodingo Nybegynder
04. august 2003 - 22:27 #5
Der er flere måder at gøre det på.
når du indsætter din mp3 fil vil du se en simpel waw i din tidslinie. Træk din tidslinie ud til du ser at linien er helt lige, det er der hvor din musik stopper (kan være flere 1000 frames). Derefter laver du et streaming script som fx. downloader 10 procent af musiken før den spilder.
En anden metode er at du laver et soundObject som kan styres med action script (på en frame), men da skal du have hele filen downLoadet.
Avatar billede lingodingo Nybegynder
04. august 2003 - 22:28 #6
Avatar billede warzava Nybegynder
05. august 2003 - 20:09 #7
Jeg forstår det ikke rigtigt! jeg ved ikke hvad et streamin script er! og hvad er det soundobject? jeg er ikke lige den store expert i scripting! Sorry at jeg spørger dumt!
Avatar billede lingodingo Nybegynder
05. august 2003 - 21:27 #8
her er et meget simpelt streaming script. Hvis du sætter det på første frame vil din movie ikke starte før frame 1000 er loadet.

ifFrameLoaded (1000) {
    play();
}

se i Flash hjælp omkring Sound(object), Sound.loadSound, "Add a streaming sound" osv.
Håber det peger dig i den rigtige retning
J
http://www.balther.dk

.
Avatar billede lingodingo Nybegynder
05. august 2003 - 21:39 #9
jeg kommer til at tænke på at ifFrameLoaded skal ligge på en frame hvor play hoved kommer tilbage til.
FX. frame 1 -ifFrameLoaded- og frame 2 -goTo frame 1- Du kan så lave en lille animation som vises medens resten downLoader.
J
Avatar billede warzava Nybegynder
06. august 2003 - 07:43 #10
Hvis jeg sætter den der ifFrameLoaded ind... stopper filmem så bare? eller bliver den ved med at vise det frame man er i?
Avatar billede lingodingo Nybegynder
06. august 2003 - 09:41 #11
både ja og nej. Du skal lade play hoved loope mellem to frames så når den lander på en frame læser den scriptet og hvis ikke andet, hopper den frem og tilbage for at læse de scripts som ligger på de to loop frames.
FX:
frame 1:
play()
frame 2:
ifFrameLoaded (1000) {
    gotoAndPlay(3);
}
gotoAndPlay(1);

På den måde vil den på frame 2 se om frame 1000 er loadet og i så fald gå til frame 3, hvis ikke går den til frame 1

På de to loop frames kan du sætte et movie clip med en animation eller noget andet som underholder/oplyser folk medens de venter.

J
http://www.balther.dk