Avatar billede voller Nybegynder
03. august 2003 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn forsvinder

Hej eksperter.

Jeg har en <asp:textbox> på min ASPX-side. Hvis jeg taster danske tegn som æøå ind i tekstboksen og sender teksten til min database forsvinder de danske tegn ud i den blå luft. Der står ikke engang noget tegn som erstatning. Tegnet forsvinder simpelthen.

I toppen af min side:
<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1" %>

I min web.config:
<configuration>
    <appSettings>
        <add key="ConnectionString" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\database.mdb" />
    </appSettings>
    <system.web>
        <globalization culture="DA-dk />
    </system.web>
</configuration>

Jeg læste et andet sted på eksterten man skulle sætte requestEncoding og responseEncoding til iso-8559-1 (også i webconfig), men gør jeg det får jeg fejl:
Parser Error Message: '<', hexadecimal value 0x3C, is an invalid attribute character. Line 7, position 2.
Line 5:      <system.web>
Line 6:          <globalization requestEncoding="iso-8559-1" responseEncoding="iso-8559-1" culture="DA-dk />
Line 7:      </system.web>
Line 8:  </configuration>

Hvor blive mine danske tegn af og må jeg ikke nok beholde dem...?

Mvh. Voller.
Avatar billede 3d Nybegynder
03. august 2003 - 15:22 #1
lol du skal da ikke have access DATABSE.. Brug MYSQL ellers kan vi nakke alle dine brugere / alt det du har..
<?
echo "Hilsen 3D";
?>
Avatar billede brianv Nybegynder
03. august 2003 - 16:12 #2
hvad sker der for dig 3d?? hvis databasen ikke ligger i en "wwwroot" mappe så kan man sku da ik få fat i den.
Men jeg syntes nu også MySQL er nu noget bedre end MS Access.
Avatar billede brianv Nybegynder
03. august 2003 - 16:15 #3
Line 6:          <globalization requestEncoding="iso-8559-1" responseEncoding="iso-8559-1" culture="DA-dk /> <--- du manger et " tegn efter DA-dk
Avatar billede voller Nybegynder
03. august 2003 - 16:32 #4
3D:
Tjah, der er ikke noget særligt stort site jeg laver så Access er fuldt tilstrækkeligt. Og selvfølgelig kan du ikke hugge den DB. Den ligger ikke offentligt tilgængligt. Ellers tak for din bekymring... Hm...
[ryster forvirret på hovedet]

Briany:
Du har ret. Fjollet fejl jeg selv skulle have spottet. Men tak. :)
Avatar billede brianv Nybegynder
03. august 2003 - 17:05 #5
thx thx