Avatar billede eldar Nybegynder
02. august 2003 - 22:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forskellen mellem Frame og JFrame

Hvad er forskellen mellem Frame og JFrame.

Hvad skal jeg bruge, da jeg kun skal bruge et simpelt vindue med nogle kapper, textboxs og texter?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 22:50 #1
Frame er AWT.

JFrame er Swing.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 22:51 #2
AWT = originale grafiske interface som har været der side Java 1.0

Swing = nyere grafisk interface som har været der siden Java 1.2
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 22:51 #3
Medmindre du laver en applet som skal køre med Microsoft JVM, så vil
jeg anbefale Swing og dermed JFrame.
Avatar billede eldar Nybegynder
02. august 2003 - 22:58 #4
Hvorfor anbefaler du JFrame (Swing)?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 23:01 #5
Det er nyere og bedre.
Avatar billede eldar Nybegynder
02. august 2003 - 23:07 #6
hvordan bedre? Findes der nogen tutorial om hvordan man bruger den?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 23:12 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 23:13 #8
Der er langt flere muligheder i Swing.
Avatar billede eldar Nybegynder
02. august 2003 - 23:34 #9
hm, lige meget. (fik ikki svar på det andet sprøgsmål)

Du har svaret på sprøgsmålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 23:40 #10
Hvis der er noget du gerne vil have uddybet så spørg.

Jeg kan ikke gennemgå hele Swing, men mindre spørgsmål skal
jeg forsøge at besvare.
Avatar billede _carsten Nybegynder
03. august 2003 - 10:56 #11
Da jeg tror, at jeg rimlig kort kan forklare den basale forskel på AWT og Swing
tillader jeg mig lige at smide denne kommentar.

AWT kaldes også for HEAVYWEIGHT components og Swing for LIGHTWEIGHT components

Heavyweight komponenter har medfødte resourcer som gør at de kan vises på skærmen, det har Swing komponenter ikke - derfor kaldes de lightweight.

Swing komponenter LÅNER denne resource af deres nærmeste heavyweight container,
som kunne være en Frame eller JFrame.

Top-level containerne i Swing (JWindow, JApplet, JFrame og JDialog) er rent
faktisk AWT !!

Med andre ord - der er altid en AWT komponent bagved et eller andet sted.

Til dit andet spørgsmål:
Som arne_v, vil jeg også lave det i Swing, selvom det i din situation er
fuldstændigt ligegyldigt hvad du vælger, bare du ikke mixer AWT og Swing
det kan blive noget forfærdeligt noget at se på.
Dog skal du vide, at man sagtens KAN mixe AWT og Swing, når bare man ved hvad
man gør, men det er en anden og meget længere historie.

Håber det var oplysende og ikke gjorde dig mere forvirret !!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2003 - 11:10 #12
JFrame er ikke en del af AWT men kun af Swing.

Men JFrame extender Frame og arver derfor fra AWT.

Jeg tror derfor at jeg mere vil kalde det "bygger på AWT" end
"er AWT".
Avatar billede _carsten Nybegynder
03. august 2003 - 12:03 #13
> Arne_v

Ja - der var jeg nok mere overgearet end gearet !!
Den er jeg selvfølgelig med på.
Avatar billede eldar Nybegynder
03. august 2003 - 13:35 #14
ok gutter.

Jeg har fået læst lidt om JFrame på sun, så jeg har forstået det nu =)

Det eneste jeg ville vide var om jeg skulle vælge Frame eller JFrame. Jeg har besluttet mig at vælge JFrame siden, at det er nyere og fordi jeg har fundet noget materiale om det =)