Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

inkluderet side virker ikke som den skal

Her har jeg en side med en inkluderet side. Den inkluderede side hedder skema.htm, og har cellebaggrunde der skifter farve ved mouseover. Men den virker ikke når den bliver inkluderet. Hvad kan jeg gøre?

Jeg bruger Frontpage2000, så helst et svar der kan bruges der, eller et eksempel jeg kan klistre ind...

http://www.kaninbjerget.dk/whitelight/index.htm

vh Sofie
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:18 #1
skemaet jeg gerne vil have på alle siderne:
http://www.kaninbjerget.dk/whitelight/skema.htm
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 17:18 #2
Der er da heller intet i den side som kan få cellebaggrundene til at skifte baggrund ?-)

Vis lige hvordan skema.htm ser ud, når den virker !-)

Og så skift lige denneher ud med en som dur på computere uden windows !o]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 17:20 #3
-- som _også_ dur --
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. august 2003 - 17:20 #4
når du inkluderer en side i et andet dokument er det ikke nødvendigt at lave <html><head></head> osv.

Dette kan du fjerne fra den side der skal inkluderes.

Browseren læser din side:

derfor læser den heller ikke din css, der liggeer mellem <head> </head> på den skema.html

læg
<style type="text/css">
body {color: black; background: white}
body,td {font: 12px verdana,arial,sans-serif}
a {color: #5A015B; text-decoration: none}
a:hover {color: #FF0000}
.tbl a {color: black; display: block; padding: 3px; width: 200px; background: black}
.tbl a:hover {color: black; display: block; padding: 3px; width: 200px; background: #808080}
</style>

ind i mellem <head> og </head> på index.htm

du kan fjerne <html><head><body> og alt hvad der står mellem <head> og </head> på skema.html
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. august 2003 - 17:21 #5
håber min indviklede forklarring gav mening ;o)
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:23 #6
nu skulle skema.htm virke
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:24 #7
http://www.kaninbjerget.dk/whitelight/skema.html

det var html ikke htm, undskyld
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. august 2003 - 17:24 #8
dit fil skema.htm hedder skema.html ;o)
http://www.kaninbjerget.dk/whitelight/skema.html
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. august 2003 - 17:28 #9
prøv lige at poste dine html-koder...
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:33 #10
Hje, nu virker den på siden, men siden er alt for bred, selv om jeg har sat skemabredde til 100 %...

Hvordan poste ? :-)
vh Sofie
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:35 #11
skema.html:

<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
body {color: black; background: white}
body,td {font: 12px verdana,arial,sans-serif}
a {color: #5A015B; text-decoration: none}
a:hover {color: #FF0000}
.tbl a {color: black; display: block; padding: 3px; background: black}
.tbl a:hover {color: black; display: block; padding: 3px; background: #808080}
</style>
</head>

<body>

<table cellspacing="3" cellpadding="5" border="0" class="tbl" width="80%"><tr>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>asxax</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sxa</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>asxasxas</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sx</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sxsdfdsf</b></font></a></td>
<td><a href=""><font color="#FFFFFF" size="4"><b>Tekst</b></font></a></td>
</tr></table>

</body>
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:36 #12
hvad betyder det der charset? Har det noget med bredden at gøre?
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 17:39 #13
åh nej, nu kan jeg ikke ændre baggrundsfarven på index, den skal være sort :-(
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 17:55 #14
Du fylder jo også 6*200px + margin og padding ind i, så skal den jo nå op på mange pixels:

.tbl a {color: black; display: block; padding: 3px; width: 200px; background: black}
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
02. august 2003 - 19:49 #15
Jeg blander mig lige, med et spørgsmål:

Hvad i al verden er det for en kode??? :

<!--webbot bot="Include" U-Include="skema.html" TAG="BODY" startspan -->
<table cellspacing="3" cellpadding="5" border="0" class="tbl" width="80%"><tr>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>asxax</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sxa</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>asxasxas</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sx</b></font></a></td>
<td><a href="index.htm"><font color="#FFFFFF" size="4"><b>sxsdfdsf</b></font></a></td>
<td><a href=""><font color="#FFFFFF" size="4"><b>Tekst</b></font></a></td>
</tr></table>
<!--webbot bot="Include" i-checksum="38797" endspan -->

Er det en normal måde at lave include for en menu, eller er det Frontpages måde at sammensætte koder på?

Og nej, det er ikke for at brokke mig, men jeg fatter kun lidt af include-filer (andet end de selvfølgelig includeres i et dokument).

Note: Er det Frontpage som laver HTML-standarden om til HTM? Det skulle ikke undre mig...
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
02. august 2003 - 19:50 #16
Jammen hov! Man kan da kun lave include i en scriftssprog-fil som ASP, PHP eller som SSi, ikke? Eller hvad?
Avatar billede lun Nybegynder
02. august 2003 - 23:14 #17
hej igen
Jeg laver includerede sider i FP2000, det kan man sagtens i funktionen indsæt komponenter. Jeg ander ikke hvad det er for en kode, jeg fik skabelonen fra en her på eksperten i et andet spm, og den virker fint, men det kan da godt være at den skal trimmes.

Nu ser det ud til at jeg har fundet ud af det, selv om jeg stadig ikke fatter det helt, men hvad gør det når det bare virker!
Tak gonza.dk

vh Sofie