Avatar billede landesman Nybegynder
02. august 2003 - 16:02 Der er 10 kommentarer

Mailingliste på Webhotel med PHP / MySQL

Hej

Jeg har ledt forgæves efter en mailingliste. Er der nogen der har et link eller et script der indeholder "tilmeld", "frameld", samt en send funktion ?

Den må grne være reklamefri :o)
Avatar billede slots_norton Nybegynder
02. august 2003 - 16:03 #1
Det skulle være meget underligt hvis du ikke kan finde noget her
www.thomaslunde.dk / www.rolator.dk
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. august 2003 - 16:27 #2
Jeg har lavet denne til dig...

Du må selv evt. lave en send funktion, da denne kun er en tilmeldings/frameldings formular + tilhørende MySQL tabel

håber du kan bruge det...

---------------------------------------------------------------
                        TABELLEN
---------------------------------------------------------------

CREATE TABLE `nyhedsbrev` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `email` varchar(50) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=6 ;

#
# Data dump for tabellen `dus_nyhedsbrev`
#

INSERT INTO `nyhedsbrev` VALUES (1, 'Din@e-mail.dk');

---------------------------------------------------------------
                        PHP SIDEN
---------------------------------------------------------------
<?php

if ($_POST['nyhedsbrev']) { // hvis man har trykket "submit"
    include ("inc/mysql.inc.phtml"); // connection til databasen

    if ($_POST['tilmelding'] && $_POST['email']) { // hvis man har udfyldt radio og email feltet.
        if ($_POST['tilmelding'] == "ja") {
            $tjek_email = mysql_query("SELECT * FROM nyhedsbrev WHERE email = '$_POST[email]'");
            $tael_email = mysql_num_rows($tjek_email);
            if ($tael_email == 1) {
                header ("Location: ". $_SERVER['PHP_SELF']. "?nyhedsbrev=findes");
            } else {
                mysql_query("INSERT INTO nyhedsbrev (email) VALUES ('$_POST[email]')");
                header ("Location: ". $_SERVER['PHP_SELF']. "?nyhedsbrev=ok");
            }
        } elseif ($_POST['tilmelding'] == "nej") {
            mysql_query("DELETE FROM nyhedsbrev WHERE email = '$_POST[email]'");
            header ("Location: ". $_SERVER['PHP_SELF']. "?nyhedsbrev=slettet");
        }
    } else {
        header ("Location: ". $_SERVER['PHP_SELF']. "?nyhedsbrev=fejl");
    }

if ($_GET['nyhedsbrev'] == "ok") {
    echo "<font color=\"#ff0000\">Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!</font><br>";
}
if ($_GET['nyhedsbrev'] == "findes") {
    echo "<font color=\"#ff0000\">Du findes allerede i vores nyhedsbrev!</font><br>";
}
if ($_GET['nyhedsbrev'] == "fejl") {
    echo "<font color=\"#ff0000\">Du skal huske at skrive en e-mail i feltet!</font><br>";
}
if ($_GET['nyhedsbrev'] == "slettet") {
    echo "<font color=\"#ff0000\">Du er nu fjernet fra nyhedsbrevet!</font><br>";
}

?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">
    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld <input type="radio" name="tilmelding" value="ja" CHECKED>
    Frameld <input type="radio" name="tilmelding" value="nej">
    <input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;"> <input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">
</form>
Avatar billede landesman Nybegynder
02. august 2003 - 16:35 #3
Hej 4us.dk
Mange tak for scriptet. Kan jeg lokke lidt opsætningshjælp ud af dig også :o)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. august 2003 - 16:54 #4
Ja... det kan du da godt :)

Men hvad mener du helt præcist?

Du skal tage den kode der er under "PHP-SIDEN" og lægge i et dokument og gemme som et php-dokument. <- derefter upload til dit webhotel

Derefter tager du den kode som er under "MySQL Tabel" og går ind i phpMyAdmin og trykker på "SQL" og sætter koden derind, og trykker på "Udfør" <- så er tabellen oprettet

Når alt dette er lavet, "burde" du bare kune gå ind på www.dit-domæne.dk/filnavn.php

og så kunne bruge systemet som det er...
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. august 2003 - 16:55 #5
<- forudsætter selvfølgelig, at du HAR et webhotel...(?)

ved ikke om det skal laves anderledes hvis du leger på din egen PC... har aldrig brugt min egen PC til php,mysql...
Avatar billede landesman Nybegynder
02. august 2003 - 17:18 #6
OK , Jeg har webhotel så jeg forsøger mig lige en gang ;o)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. august 2003 - 17:39 #7
Det er bare i orden... sig til hvis du har problemer.
Avatar billede stengaard Praktikant
16. februar 2005 - 00:00 #8
virker ikke
Avatar billede webexp Nybegynder
11. maj 2005 - 23:08 #9
nok et dumt spørgsmål grunden til at det ikke virker er vel denne linie

include ("inc/mysql.inc.phtml"); // connection til databasen
  den er der jo ikke skal den ikke laves evt for at den spiller
Avatar billede webexp Nybegynder
11. maj 2005 - 23:22 #10
men jeg får et problem i linie 14 og linie 18 når jeg tester den