Avatar billede jap76 Nybegynder
02. august 2003 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Definere et object

Jeg har en function der åbner et vindue, og en function der lukker vinduet  igen. Den der lukker vinduet aktiveres når hovedsiden lukkes (for at rydde op efter sig).
Men hvis vinduet ikke er blevet åbnet, kommer der en fejl med at soegVindue ikke er defineret (soegVindue er navnet på vinduet.
Er der en mulighed for at definere vinduet uden at åbne det eller at lave et check for at se om det er defineret ?
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 13:43 #1
Har du prøvet:
if(soegVindue)soegVindue.close();
Avatar billede jap76 Nybegynder
02. august 2003 - 13:48 #2
Den melder stadig soegVindue ikke defineret...
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 14:00 #3
Jeg så da en, som havde fundet på noget smart på et tidspunkt ...

hrm, det var at spørge på en window-property ...

-- øjeblik !-)
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 14:07 #4
Måske kan du bruge dette:

var x = null;

function closeWin(){
if(x&&!x.closed)alert('Window not closed');
}

Altså sæt soegVindue fra start til et tomt objekt, så vil det findes men returnere false ...
Avatar billede jap76 Nybegynder
02. august 2003 - 14:14 #5
Jeg ved ike helt hvad du mener med if(x&&!x.closed), men med if(soegVindue)soegVindue.close(); fra før virker det.

Det er bare at sætte soegVindue = null, der gør forskellen (så vidt jeg kan se.

Tak !
(Post et svar, så du kan få dine point)
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 14:26 #6
Præcis, ja -- og velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 14:31 #7
-- og tak for points ;~}