Avatar billede stivstikker Nybegynder
01. august 2003 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedste PHP editor for Linux

Hejsa alle i fellow linux folk. Jeg er lige skiftet helt til Linux, da jeg ikke gider alt det MS pjat mere. Jeg skal til at skrive en masse PHP kode og vil i den forbindelse høre hvilken editor i mener er den absolut bedste til PHP under linux. PS. Jeg køre med KDE 3.1

MVH
stivstikker
Avatar billede ahv Nybegynder
01. august 2003 - 19:29 #1
Emacs skulle ifølge razor, være en god editor som er cross platform.

http://www.eksperten.dk/spm/359285
Avatar billede redhat9user Nybegynder
01. august 2003 - 19:37 #2
Jeg er blevet ret glad for jedit fordi den er implementeret i Java og derfor kører på mange platforme. Den skulle angiveligt også supportere PHP. Og så synes jeg den er nemmere at gå toil end Emacs.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
01. august 2003 - 19:41 #3
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
01. august 2003 - 19:58 #4
Der skulle være et godt php plugin til Eclipse (www.eclipse.org), men jeg har dog ikke fået prøvet det endnu
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2003 - 20:20 #5
VIM, Quanta
Avatar billede ahv Nybegynder
01. august 2003 - 20:28 #6
www.editplus.com -> den kører bare kun på windows, bruger den selv, og den er mega fed :o)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
02. august 2003 - 09:28 #7
har nu fået testet php til eclipse (http://phpeclipse.sourceforge.net/). det virker med de sædvanlige code expansion samt cvs integration (hvis man har brug for det).
Avatar billede stivstikker Nybegynder
03. august 2003 - 14:18 #8
Quanta holder bare hele vejen.. takker :)