Avatar billede coo Nybegynder
28. juli 2003 - 00:50 Der er 2 kommentarer

Linux Router til et testmiljø i VM-Ware

Jeg bruger VM-Ware til et testmiljø, med 2 eller flere ip-net, jeg har brugt Windows 95 og WinRoute som en software router, det virker...

Men jeg har hørt at man med Linux kan gøre det samme, blot kan spare man noget ram :-)

Jeg har prøvet at legee med Coyote Linux - Floppy Firewall http://www.coyotelinux.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

Men det giver mig kun trafik den ene vej...
Er der nogle Linux folk som kan løse dette for mig ?
Avatar billede tbbj Nybegynder
07. september 2003 - 11:14 #1
·  How do I run a web/ftp/etc server from behind Coyote?
Users who want to run any servers from behind the Coyote box need to forward ports. From the Configuration Menu, press 1) Network configuration, then 4) IP Masquerading and add a new line at the bottom of the file: NOTE: Comments are made using the # sign at the beginning a line - these are ignored by the software, but exist as onhand documentation for reminders to what is done.

Here is the format of a typical portforwarding command:

Format:
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp [starting port number] [ending at port number] -h [IP address of host that is forwarded to]

The following are examples of the most common server port forwarding rules:
# Web Server: Forward port 80 to host 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 80 80 -h 192.168.0.2

# FTP Server: Forward ports 20-21 (TCP) to host 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 20 21 -h 192.168.0.2

# DNS Server: Forward port 53 (TCP & UDP) to host 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 53 53 -h 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r udp 53 53 -h 192.168.0.2

# Email Server: Forward ports 25 (SMTP) and 110 (POP3) to host 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 25 25 -h 192.168.0.2
/sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 110 110 -h 192.168.0.2

The ports are given so that you can use a range - the FTP is a good example. For instance, if you wanted to forward ports 100 to 200 to IP 192.168.0.2, just replace 20 and 21 in the FTP example with "100" and "200". Notice that if we want to use a single port, we list that port as the beginning and ending port number - as in the Webserver example.
Avatar billede tbbj Nybegynder
07. september 2003 - 11:15 #2
ups det skulle måske være på dansk !!!! håber du kan finde ud af det
ellers skrive du jo nok igen!!!

TBBJ