Avatar billede natro Nybegynder
26. juli 2003 - 10:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejl-melding ved send postkort funktion

Hvorfor får jeg fejlmeldingen "Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /sendit.asp" når jeg har lov til at bruge Asp og aspemail på mit webhotel? Er der noget galt med min path?
(foreløbig ligger databasen postkort.mdb på hotellet så "Mappath" skulle være okay)

<%
    Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Connect.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=Server.Mappath("mitdomæne.dk/postkort.mdb")
    Mail.FromName    = request.form("fromName")
    Mail.FromAddress = request.form("fromEmail")
    Mail.AddRecipient request.form("toName"), request.form("toEmail")
    Mail.Subject    = "Hej!"
    textstr = textstr + "Du har modtaget noget..." +

osv. osv.
Avatar billede KingMedia Novice
26. juli 2003 - 13:18 #1
Ud fra hvad jeg kan se, har du ikke oprettet noget mailobjekt ? ..
F.eks i ASPMail opretter man i starten ..

<snip>
Dim myMail
Set myMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
myMail.RemoteHost = "mail.domain.dk"
myMail.FromAddress = "someone@domain.dk"
</snip>
Avatar billede natro Nybegynder
27. juli 2003 - 10:34 #2
Jeg ved godt at dit script bruges ved ASPMail men min webudbyder understøtter desværre kun ASPemail, hvor nedenstående linier skulle erstatte dit script.

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Connect.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=Server.Mappath("mitdomæne.dk/postkort.mdb")
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
21. august 2003 - 18:33 #3
Prøv lige at lave din Server.Mappath tilServer.Mappath("/postkort.mdb")
Avatar billede natro Nybegynder
21. august 2003 - 19:36 #4
Det lyder lovende, vil prøve det af i weekenden
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
04. september 2003 - 08:49 #5
natro> Virkede det?
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
26. september 2003 - 18:25 #6
Virkede det?
Avatar billede natro Nybegynder
27. september 2003 - 14:47 #7
Undskyld at jeg ikke allerede har svaret, jeg har først nu her i weekenden fået tid til at kigge på problemet igen, så jeg vender tilbage imorgen med et svar. Men indtil nu er svaret nej, i første omgang virkede det ikke, men jeg vil prøve igen. Det irriterer mig at min udbyder kun tilbyder ASPemail og ikke ASPMail.
Avatar billede natro Nybegynder
05. oktober 2003 - 12:07 #8
der er stadig hurdler, jeg prøver istedet med PHP, det virker enklere og sammen med mySQL.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:36 #9
OK.
Thx 4 points.