Avatar billede stivstikker Nybegynder
25. juli 2003 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af browser fra server!

Hejsa derude i cyberspace

Jeg tænker på at udvikle en nyhedsservice og har i den forbindelse brug for at vide om der findes en måde at opdatere brugerens browser fra serveren. Jeg mener altså sådan at serveren bestemmer hvornår browseren opdatere siden og ikke med "META refresh" og sådan. Glæder mig meget til at høre om en af jer har forstand på dette :)

MVH
stivstikker
Avatar billede grunken Nybegynder
25. juli 2003 - 16:42 #1
in min verden ville et javascript der opdaterer eks. hvert 10 sekund (evt. skal det bare lede efter ændringer og så returne true or false om en evt. side skal opdateres!) være at foretrække.

men i php kan man jo skrive  en header der refresher en side hvert minut, eller ligende, men i bred almindelighed fungerer det ret meget meta refresh-tingen.

en anden php mulighed kunne være at bruge flush();, men efter min mening er dette osse alt for serverkrævende, og ville bestemt ikke være at anbefale, men kan da hurtigt give dig et eksempel på det ;)

<?php
$i = 0;

echo str_pad(" ", 256);

while($i < 10)
{
  sleep(1);
  echo $i."<br />";
  flush();
  $i++;
}
?>

bedste løsning må være at får javascript til at checke efter det evt. i en skjult frame, hvis outputtet i den frame så er opdateret, så kan du skrive indholdet til det sted på skærmen brugeren kan se :)

håber der var mening i det ;)
Avatar billede grunken Nybegynder
25. juli 2003 - 16:43 #2
sjit med sprogspassefejl *G*

en skam at man ikke kan få skolepengene refunderet!
Avatar billede stivstikker Nybegynder
25. juli 2003 - 16:48 #3
Tusinde tak for dit forslag, men jeg vil lige sige at jeg programmere i asp.net med c# og at alle din forslag jo kræver at browseren kontakter serveren og så kan det jo lige så godt være en refresh :)
Avatar billede cms Nybegynder
27. juli 2003 - 16:53 #4
Hvis serveren *skal* kontakte browseren skal du have en Java applet eller ActiveX-objekt på siden.
Du kan så gøre flere ting:

1) Lade objektet åbne en TCP/IP-forbindelse til serveren og så, når relevant information er udvekslet lave en "read" og så skal serveren bare vente med at svare, til den ønsker at klienten skal opdateres.
2) Åbne en decideret server på klienten, som lytter efter den 'rigtige' server, som så skal have implementeret en klient.
3) ..der er nok mange flere metoder..

Du skal dog vide, at vi i forbindelse med expNOTE-projektet blev enige om, at metoden, hvor klienterne kalder serveren performance-mæssigt langt udkonkurrerer de andre løsninger :)
Men hvad er det, som er problemet ved refresh?
Avatar billede stivstikker Nybegynder
29. juli 2003 - 11:40 #5
Jeg er meget glad for begge jeres svar, men det løste desværre ikke rigtig mit problem... men jeg må prøve mig frem selv... takker :)
Avatar billede cms Nybegynder
29. juli 2003 - 20:34 #6
Hvad var problemet?