Avatar billede janick1111 Nybegynder
24. juli 2003 - 08:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Smamenhæng mellem tabeler

hej jeg har en formular med nogle personer i hvis man så under den ene person trykker på "mere info" skal en ny formular hoppe op. det har jeg lavet, men hvordan for man sammenhæng mellem dem... sådan så den nye formular ikke bare hoppe og i den første records, men derimod i den record som passer til den man har trykket på
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 08:57 #1
Du kna evt. bruge DoCmd.FindRecord. Har du en unik værdi for personen i begge formularer. Hvis det er tilfældet kan jeg sende en testdb. Blot læg din e-mail
Avatar billede janick1111 Nybegynder
24. juli 2003 - 08:58 #2
ja, perfekt... janick1111@ofir.dk
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 09:01 #3
Sendt.
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 09:06 #4
Der er flere måder at gøre det på.
Du har en forespørgsel indeholdende et unikt id for personen. Denne forespørgsel danner grundlag for form1. På denne form har du en knap "mere info".

Du laver så en ny forespørgsel (forespørgselse2). Denne danne grundlag for form2, der også skal indeholde id.
I forespørgselse2 indtaster du nu et kriterie under feltet id i dettes kriterielinie:

=[Forms]![form1]![id]

I form2 i kommandoknappen "mere info" indtaster du koden i VedKlik:

DoCmd.OpenForm "form2"

Når du trykker på knappen vil du får åbnet form2, og dermed vil forespørgsel2 blive kørt og vise den post der matcher med kriteriet (id).
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2003 - 09:06 #5
DoCmd.OpenForm "YourForm", , ,"PersonID = " & Me.PersonID
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2003 - 09:08 #6
If you have a column containing the PersonID which will more than likely be an autonumber then this will work. If the field is a text then this should work.

DoCmd.OpenForm "YourForm", , ,"PersonI = '" & Me.PersonID  & "'"
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2003 - 09:09 #7
PersonI = Person
Avatar billede janick1111 Nybegynder
24. juli 2003 - 09:34 #8
hej min computer gik lige ned.. men jeg har desværre kun access 97.. hvordan kan jeg så åbne filen?
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 09:35 #9
2 min, så konverterer jeg den
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2003 - 10:01 #10
Janick have you tried something like this? I assume you are using Docmd.openform already!

DoCmd.OpenForm "YourForm", , ,"Person = '" & Me.Person  & "'"
Avatar billede th007 Nybegynder
24. juli 2003 - 10:08 #11
terry= it works, but i there coming up a pop-up, which say "Person?", why???
we have allready definede the variable "person"
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2003 - 10:11 #12
person er feltet i begge formularer. Hvor mange brugere har vi gang i?
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2003 - 10:39 #13
The query or table which you are using in the form for showing more information must have a field = "Person". This will normally be the primary key for the table. I cant see your table or field names so this IS just an example!
Me.Person  is a field on the form which you double click on to open the other form, again this is ONLY an example!