Avatar billede bullet Nybegynder
11. december 2000 - 21:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DNS og W2K

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en 2MBit ADSL linje fra CyberCity, men nu vil jeg gerne hoste mit eget domæne/website på en W2K Adv. server.

Jeg har en fast IP adresse og har fået tildelt et fast DNS navn, f.eks. *.adsl.dk

Hvordan skal jeg lave entrys i DNS serveren?

Med min nuværende opsætning får jeg en masse 5774:netlogon errors i event viewer. Disse gør bl.a. at jeg ikke kan tilføje andre servere til Active Directory. Min DHCP server virker fint sammen med klienter.

Mine servere har selvfølgelig statiske IP adresser på LAN\'et, i.e. 192.168.0.*.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
14. december 2000 - 12:08 #1
Hvis du har en router skal du lave om på NAT instillerene hvor du skal add din server ind i
ved at skrive set nat entry add 192.168.1.* (port) (din ip på inettet) (port) tcp/udp

Avatar billede bullet Nybegynder
18. december 2000 - 18:02 #2
Jeg har lavet disse nat entrys i min router. Jeg mener at fejlen ligger et sted i DNS server opsætningen, og ydermere er jeg ikke klar over om man må bruge sit registrede DNS navn som internt domain navn. Please HELP me. Jeg har oprettet forwardings i DNS server, men de er åbenbart ikke oprettet rigtigt.
Avatar billede bullet Nybegynder
27. december 2000 - 23:30 #3
spørgsmålet er lukket