Avatar billede ansa Nybegynder
18. juli 2003 - 10:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

D-link DI-614+ forbindelsen svinger metet!?

På mit lille trådløse netværk med en DI614+ Accespoint/Router her jeg store problemer med at holde forebindelsen til min pc'ere med DWL520+ pci-kort oppe.

Somme tider er forbindelsen ok og andre er den næste helt væk - er der nogen der kan hjælpe?

Data:
- Jeg køre Win XP Pro DK
- TDC Webspeed internet med kabelmodem
- Max 5 m i luftlinie mellem sender og modtager, med en væg i mellem.

Dlink support snakker noget om at trådløse telefoner kan indvirke, men så burde det vel være et konstant problem!

Er der noger der har erfaringer med montering af antenner på Routerne/PCI-kortet?  (gerne uoriginale!!)

Alle forslages modtages med kyshånd!!!
Avatar billede justme Nybegynder
18. juli 2003 - 19:35 #1
Har selv ingen problemer med omtalte router, som jeg selv bruger. Jeg bruger dog ikke accespoint imellem. Bruger du senste firmware?
Min D-Link fungerer upåklageligt, gennem 2-3 vægge samt loft. Benytter du kun den trådløse forbindelse til at gå på nettet med eller også forbindelse til anden pc mv.? Når du siger Accesspoint/Router, mener du så både Router og Accesspoint eller?
Avatar billede ansa Nybegynder
20. juli 2003 - 22:11 #2
DI-614+ er faktisk både Router og Accesspoint. Men broblemet er det er jeg  køre trådløs mellem Routeren og min stationær samt bærbar pc'er. Det sker tit at jeg ikke kan komme på internettet da forbindelsen memme Router og pc'er ikke er til stede!

Jeg har Routeren stående på et bord. Skal den måske højre op i rummet? og ja,  jeg har opgraderet Router og pc'er med nyeste firmware!!!
Avatar billede justme Nybegynder
22. juli 2003 - 18:13 #3
Tjaa..., det er naturligvis en måde at teste på. Kan du komme på nettet, når du tager din laptop med (f.eks. DWL-650+) ind i selve rummet hvor routeren står?
Har du SSID enabled og fulgt den "specielle" vejledning for Win XP operativ systemet? Har du prøvet at rykke lidt rundt på Routerens placering?
Når du siger at du til tider ikke kan komme på internettet, gælder det så begge pc'ere (laptop og stationær), eller? Sker dette efter at du har f.eks. overført filer mellem laptop og PC eller spontant?
Kunne nedenstående links være noget?
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1272&question=di%2D614+connection+is+unstable
Avatar billede ansa Nybegynder
24. juli 2003 - 09:56 #4
- Jeg har prøvet at have laptoppen i samme rum som pc'eren og der har forbindelsen været ok. Og jo når laptoppen er i samme rum som Routeren er forbindelsen 100 %
- Hvad er den "specielle" vejledning til winXP?
- Har hævet Routeren om i rummet hvor den står - men faktisk i går (240703) havde jeg slet ingen kontakt mellem pc'er og Router - fordindelsen kom og gik konstant!!!!
- Opsumering - problemet er at forbindelsen mellem pc'er i et rum (kabinettet med DWL520+ pci-kort er under et bord helt op til væggen) og Routerne i et andet rum er at forbindelesn mellem de to enheder er meget ujævn. Til tider er forbindelsen kanon. Andre tider er der ingen forbindelse!!!! Jeg har ikke ændret på opsætningen i Routeren (ud over de der står i installationsvejledningen)
Avatar billede justme Nybegynder
25. juli 2003 - 14:08 #5
Det var nu også "vejledningen" jeg tænkte på, hvor der er en "speciel" sektion vedr. installation til WinXP...
Det som undre mig, er ikke at forbindelsen svinger noget. Men at du siger at den svinger meget! samt at forbindelsen helt forsvinder! Det synes jeg er noget underligt... Har du prøvet at skifte "kanal" på routeren? Prøvet at slukke for din trådløse telefon, hvis du har en sådan en?
Jeg er udgået fra idéer, andet end det åbenlyse, nemlig at væggen er så tyk og af et sådant materiale at forbindelsen simpelthen ryger sig en tur... Hvis dette ikke virker, så ville jeg, hvis jeg var dig (er jeg heldigvis ikke ;D), begynde forfra; d.v.s. resette routeren til fabriksindstillinger, reinstallere de seneste drivere fra: http://www.dlink.dk/campaign/firmware.asp
samt reinstallere DWL-520+, samt på den bærbare...
Håber at du finder ud af det!
Avatar billede ansa Nybegynder
27. juli 2003 - 22:11 #6
Den skal jeg have skæret ud i pap - siger du at der i vejledningen til DI614+ Accespoint/Router står en speciel vejledning til opsætning ved brug af Win XP?? Eller er det ved installationen af DWL520+ pci-kort under XP??
Avatar billede justme Nybegynder
27. juli 2003 - 23:34 #7
På routeren (DI-614+). Jeg har ikke lige manualen ved hånden men hvis du downloader den online, så står det på side 45 til side ?. Ville ikke lige gennemlæse det hele...
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-614+
Husker jeg ret, så står der nogenlunde det samme m.h.t. DWL-520+'eren... Forsøgte du at skifte kanal? Hvorfor afviser du dine egne svar?
Avatar billede jsoegaard Nybegynder
08. august 2003 - 14:12 #8
Prøv at slå SSID-boradcast til på ruteren, Windows XP har en inbygget feature til at finde og holde trådløse nætværk, men MS forventer at SSID er slået til, således at din ruter broadcatser SSID'en. Windows wil gå ud og lede efter netværk med SSID slået til, hvis den ikke er forbundt til et netværk med SSID slået til. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811427
Avatar billede draken Nybegynder
22. november 2003 - 12:12 #9
Jeg har et ligende problem. Min laptop connecter fint til Access-pointet. Jeg surfer til en webside læser lidt, og forsøger en ny webside. i mellemtiden er forbindelsen mellm laptop og AP lukket og jeg skal reconnecte.
Dvs at jeg kan bruge forbindelse fint, men hvis jeg ikke bruger den så luker den ned! Er der ikke en "keep-connection-alive" metode???
Avatar billede draken Nybegynder
22. november 2003 - 12:13 #10
Jeg burde bruge en stavekontrol ;-)
Avatar billede svein Nybegynder
17. maj 2004 - 10:49 #11
Jeg har lige købt en DI-514 og har samme problem!
Er der nogen der har fundet en løsning!?
Avatar billede ansa Nybegynder
18. maj 2004 - 08:44 #12
Jeg har desværre ikke fået løst mit problem og konklusionen blev at jeg trak et kabel ind til min stationær PC og lever med dårlig opkobling til den bærbare!!!
Avatar billede svein Nybegynder
18. maj 2004 - 08:53 #13
Hej,
jeg har i går fået afprøvet min anden laptop med indbygget trådløst netkort op i mod access pointet og den virker helt upåklagelig!! Så problemet ligger i netkortet  - ikke i AP!
Nu vil jeg afprøve et andet trådløst netkort i den anden laptop for at se om det kan løse problemet!