Avatar billede peterbusk Nybegynder
17. juli 2003 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Oprettelse af flere FTP adgange til Web-server (IIS 5.0)

Jeg har en Windows 2000 Server som benyttes til Web-sever.

Mit problem er at jeg kun kan have én ftp-site startet i IIS'en. Så snart jeg prøver at starte nummer to skriver den noget med af det ikke er rigtigt konfigureret og måske konflikter med en anden site.

Hvordan oprette jeg flere FTP adgange i IIS 5.0 med adgang til forskellige mapper på disken?

/peter
Avatar billede Jman Praktikant
17. juli 2003 - 11:55 #1
Download Bulletproof-ftp. Den kan du styre meget bedre - give enkelbruger adgang til spcifikke mapper m.m.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
17. juli 2003 - 12:05 #2
Findes der noget der er godt og gratis?
Avatar billede Jman Praktikant
17. juli 2003 - 13:50 #3
sjældent :)
Avatar billede Jman Praktikant
17. juli 2003 - 13:57 #4
Avatar billede mpjensen Nybegynder
17. juli 2003 - 14:03 #5
Et bud på en gratis FTP-server til Windows er WarFTP: http://www.jgaa.com/index.php?menu=154

Jeg har ikke den store praktiske erfaring med den, da jeg generelt prøver at undgå FTP (jeg foretrækker *nix og SCP).

...i øvrigt, er AceFTP ikke kun en FTP-klient?
Avatar billede mpjensen Nybegynder
17. juli 2003 - 14:09 #6
...men eller oprettes flere FTP-sites på samme måde som du opretter flere websites. Styring af hvilke brugere som har adgang til hvilke mapper styres med det generelle rettighedssystem i Windows' filsystem.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:13 #7
-> superior
Er http://freeware.aceftp.com/ ikke blot et klient program?
Avatar billede stivstikker Nybegynder
29. juli 2003 - 23:42 #8
http://www.serv-u.com er gratis i standard udgave og ganske genial :)
Avatar billede arnholst Nybegynder
24. august 2003 - 11:54 #9
Sidder med den samme opgave som dig, nemlig at skulle have flere FTP servere kørende på den samme W2K server, og den eneste måde jeg har fået det til at virke på er at give den en forskellig port, som default rammer du altid port 21, men du kan ikke have to FTP servere der lytter på samme port, så derfor bliver du nødt til at angive en anden port (denne skal der så selvfølgelig åbnes for i din FW)