Avatar billede bugsi Nybegynder
15. juli 2003 - 09:58 Der er 4 kommentarer

SMTP Server problemer

Hej,

Jeg kører Mailenable mailserver på win200. Udbyder TDC med fast IP og DNS på mit domain hos gratisdns.

Alt fungerer perfekt pop3, web osv.

Jeg vil nu opsætte min egen SMTP server, da der efterhånden kommer en del restriktioner på TDC's SMTP servere.

Når jeg har lavet opsætningen i Mailenable ser alt ud til af fungere perfekt, men under den diagnostisering der ligger i programmen får jeg fejl ved DNS. Jeg får at vide at det domain jeg har angive ikke kan findes og der ikke er en MX record til den.

Så er det jeg er helt på bar bund.

Hvad skal server og DNS sættes til i Mailenable SMTP serven og skal jeg være opmærksom på nogen prote der skal åbnes i min router. (routeren er en speedstream og jeg har åbnet for POP3 og SMTP)

Håber der er nogen der kan hjælpe

Bugsi
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 10:00 #1
Tror du ikke, at det er din ISP's NS, der skal have en MX record?
Avatar billede bugsi Nybegynder
15. juli 2003 - 10:03 #2
Ved ikke helt hvad du mener, at jeg skal angive DNS som værende min ISP's MX-backup ?
Avatar billede kal.dk Nybegynder
06. august 2003 - 10:28 #3
Hej Bugsi

Fik du det til at virke. Da jeg har noget af samme problem som du skriver.

Jeg kan godt sende udgående e-mail til mine egne postbruger men hvis jeg vil sende en ekstern kommer den aldrig frem. Men hvis man kikker i log filerne så ser det ok ud.

Jeg skrev til mailenable men det som de kom med var mere spam releateret.

Jeg kan heller ikke som tidligere forwarede e-mail til eksterne postadresse som tidligere har virket.
Avatar billede bugsi Nybegynder
07. august 2003 - 09:39 #4
Hej,
Ja, jeg har fået det til at virke - den fejl jeg gjorde var at skrive den forkerte DNS i SMTP delen. Det skal være udbyderebs DNS, altså i mit tilfælde TDC.
Du finder den DNS ved at skrive: ipconfig /all i en DOS prompth.

Bugsi