Avatar billede ah971178 Nybegynder
14. juli 2003 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

3dmark 2003 kontra spil

Jeg har lige købt et Radeon 9500 pro. I 3dmark 2003 får jeg 3457. Men jeg er ikke helt tilfreds med afviklingen af mine spil. Der er visse spil der ikke kører bedre end med mit gamle gforce 2 mx 400.

Kan man opnå et godt resultat i 3dmark samtidigt med at ens spil kører dårligt?

Jeg har forsøgt at tweake på mange forskellige indstillinger uden nogen mærkbar forbedring.

Min computer:
P4 1500 Mhz
256 mb RDRAM PC800
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2003 - 20:10 #1
styresystem?
Avatar billede ah971178 Nybegynder
14. juli 2003 - 20:14 #2
Windows XP PRO.

Jeg bruger den nyeste driver fra ATI, og jeg har lige opdateret mit bundkorts bios.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2003 - 20:17 #3
Nyeste driver?
Husk på at nyeste driver ikke altid er det bedste. prøv med en ældre version
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. juli 2003 - 20:19 #4
Det kan være der er nogle baggrunds app der kører som genere dine spil.. Når jeg kører mine spil kører jeg som regel et program der hedder speed up my pc.. Det er ret godt når man vil have maskinen kun skal koncentrere sig 1 ting..

Det kan være du har for mange applikationer kørende..
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. juli 2003 - 20:19 #5
Ps hvilken version driver har du? Den der hedder noget med 88?
Avatar billede ah971178 Nybegynder
14. juli 2003 - 20:27 #6
Driver-version:

Catalyst 3.5.
Avatar billede ah971178 Nybegynder
14. juli 2003 - 20:29 #7
Jeg har 4 svchost.exe kørende i baggrunden. Er det normalt?
Avatar billede chalde Seniormester
14. juli 2003 - 23:27 #8
Har også 4 stk svchost, tror det er ganske normalt. Har 2 system, 1 netværk og 1 lokal.

Hvilke spil taler vi om præcist?
Avatar billede spt Nybegynder
15. juli 2003 - 01:46 #9
p4 1500, det er nok der den ligger, eller på motherboardet.

jeg fik også en høj 3dmark på mit gamle system med et meget sløvt chipsæt hvilket resulterede i en pænt dårlig ydelse i spil, men efter at jeg installerede et motherboard der kørte med kt400 (amd). så gik det meget bedre, vel at mærke med samme cpu.

3dmark tester maskinens 3d-ydelse dvs. at det tester dit grafikkort da de i vore dage tager sig af det meste når det gælder 3d spil.

der er jo også lyd i spil og meget mere komplekse A.I's end der er i 3dmark, det er jo bare en "film" som du ikke har indflydelse på. der er intet interaktivt.

så det skal du også tage med i dine overvejelser.

prøv at køre en pcmark og sammenlign dine tal med nogen fra nettet.

256 ram er heller ikke meget på xp
Avatar billede ah971178 Nybegynder
15. juli 2003 - 22:38 #10
Jeg vælger at indse, at jeg får langt mere glæde af mit grafikkort når jeg engang opgraderer til en hurtigere computer.