Avatar billede mythsolar Nybegynder
14. juli 2003 - 16:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med oracle og java

Skal have java til at kommunikere med Oracle. Har dog det problem, at jeg får nedenstående fejl, når jeg forsøger.

"SQL Exception - Io undtagelse: Connection refused"

Har forsøgt at ændre på port nr. og så får jeg følgende fejl: "The network adapter could not establish the connection"

Har også checket, via dos prompten, at der bliver lyttet på port 1521.

Anvender: Jcreator, oracle V9, win Xp.

Min kode ser således ud:

package ADD;

import java.sql.*;

class OraForbind
{
    public static void main(String [] arg) throws Exception
    {
        Class.forName("oracle.jdbc.driver.OracleDriver");
        Connection forb=DriverManager.getConnection(
            "jdbc:oracle:thin:@169.254.161.97:1521:localhost","scott","tiger");

    Statement stmt=forb.createStatement();

    stmt.executeUpdate("insert into zipcodes values(99999, 'test')");

    }

Hvad er problemet...???
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2003 - 16:34 #1
Er du sikker på "jdbc:oracle:thin:@169.254.161.97:1521:localhost" ?

(lidt usædvaneligt at kalde sin database localhost)
Avatar billede mythsolar Nybegynder
14. juli 2003 - 16:36 #2
Har forstået det var muligt at gøre det således, men det er ikke????
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2003 - 16:39 #3
Det er er @server:port:database (så vidt jeg ved - er ikke selv den store
Oracle bruger).

localghost bruger man normalt som servernavn.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2003 - 16:39 #4
Der er ikke en firewall imellem client og server som skal have åbnet
for port 1521 ?
Avatar billede mythsolar Nybegynder
14. juli 2003 - 16:40 #5
Nej der er ikke en firewall imellem. Jeg kører lokalt.
Avatar billede mythsolar Nybegynder
14. juli 2003 - 16:50 #6
Hej arne v! Læg et svar jeg har fået det til at fungere med et andet database navn! Du har fortjent pointene....
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2003 - 16:54 #7
svar