Avatar billede familiens Nybegynder
14. juli 2003 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue med asp.

Jeg har en site med en masse frames.
Alle knapperne i min top.asp har target i hoved.asp.

Det jeg nu godt kunne tænke mig var, at jeg i min hoved.asp kunne bruge mit login script "asp" som så skal åbne en ny start side i samme vindue.

Faktisk ligesom man bruger TARGET="_top" i html.

Det eneste jeg bruger er dette:
response.redirect("secret.asp")

Håber at jeg har forklaret mig ordentligt.
Avatar billede Spotgun Seniormester
14. juli 2003 - 14:49 #1
Du kan ikke bruge targets med Response.Redirect. Det er simpelthen ikke understøttet i ASP, så du må over i noget javascript, før du kan løse dit problem.

Response.Redirect kan kun åbne i samme vindue som asp-filen køres i.

Jeg har dog selv engang lavet et work-arround, hvor jeg fra min ASP redirecter til en anden ASP-side, som via et javascript sørger for at opdatere de frames jeg skal ha' opdateret. Lidt bøvlet, men det virker da...

Ser lige om jeg kan finde noget kode...
Avatar billede Spotgun Seniormester
14. juli 2003 - 14:52 #2
Det er ikke helt det du efterspørger, men jeg kalder en side med følgende kode i, for at få opdateret en række frames i mit frameset.

Du kan nok rette den til, så du får loadet din side med target="_top" i stedet for...
_____________________

<script>
    parent.Menu.location.href = "menu.asp";
    parent.Body.location.href = "indexbody.asp";
    parent.Aktivitet.location.href = "vis_dagen.asp";
    parent.Bund.location.href = "bund.asp";
</script>
Avatar billede familiens Nybegynder
15. juli 2003 - 08:27 #3
Nej det var måske ikke lige det jeg spurgte om, men det var lige præcist det jeg skulle bruge. UUuuuuhhhhhh jeg er så glad i dag, dum di dum di dej :-)

Tusind tak spotgun
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. juli 2003 - 08:34 #4
Heheh, kun glad for at kunne hjælpe :o)