Avatar billede jensviggo Nybegynder
11. juli 2003 - 11:32 Der er 16 kommentarer

Kan jeg via en mail adresse finde frem til afsenderen?

Jeg har modtaget nogle mails, som jeg gerne vil finde ud af hvem har sendt. Kan jeg dette, evt. ved hjælp af ip adressen, og hvordan gør jeg. Sagen er, at jeg havde en hotmail adresse,som en anden fik fingrene i, hvordan ved jeg ikke, men vedkommende behersker nu denne hotmail adresse, som jeg havde, hvordan kan dette lade sig gøre.
Ud fra ip adressen burde jeg kunne finde frem til computerens bopæl.
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:36 #1
hvis det er et domaine kan du ved hjælp af whois muligvis finde frem til den der har registreret domainet ..
men normalt vil man ikke kunne finde ejeren ud fra ip.
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:39 #2
der er massere af internet sider der tilbyder whois .. brug feks
http://www.ripe.net/perl/whois

men ikke alle domainer kan søges i den samme.
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:39 #3
3. How do I convert a IP Address to a IP Number?
IP address (IPV4) is divided into 4 sub-blocks. Each sub-block has a different weight number each powered by 256. IP number is being used in the database because it is efficient to search between a range of number in database.

Beginning IP number and Ending IP Number are calculated based on following formula:

IP Number = 16777216*w + 65536*x + 256*y + z    (1)

where
IP Address = w.x.y.z

For example, if IP address is "202.186.13.4", then its IP Number "3401190660" is based on the formula (1).

IP Address = 202.186.13.4

So, w = 202, x = 186, y = 13 and z = 4

IP Number = 16777216*202 + 65536*186 + 256*13 + 4
          = 3388997632 + 12189696 + 3328 + 4
          = 3401190660

To reverse IP number to IP address,

w = int ( IP Number / 16777216 ) % 256
x = int ( IP Number / 65536    ) % 256
y = int ( IP Number / 256      ) % 256
z = int ( IP Number            ) % 256

where % is the mod operator and int is return the integer part of the division.

Example ASP Function To Convert IP Address to IP Number

Function Dot2LongIP (ByVal DottedIP)
Dim i, pos
Dim PrevPos, num
If DottedIP = "" Then
    Dot2LongIP = 0
Else
    For i = 1 To 4
        pos = InStr(PrevPos + 1, DottedIP, ".", 1)
        If i = 4 Then
            pos = Len(DottedIP) + 1
        End If
        num = Int(Mid(DottedIP, PrevPos + 1, pos - PrevPos - 1))
        PrevPos = pos
        Dot2LongIP = ((num Mod 256) * (256 ^ (4 - i))) + Dot2LongIP
    Next
End If
End Function

Example PHP Function To Convert IP Address to IP Number

function Dot2LongIP ($IPaddr)
{
    if ($IPaddr == "") {
        return 0;
    } else {
        $ips = split ("\.", "$IPaddr");
        return ($ips[3] + $ips[2] * 256 + $ips[1] * 256 * 256 + $ips[0] * 256 * 256 * 256);
    }
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:40 #4
hvis det drejer sig om misbrug så skal du kontakte ipen's udbyder .. så tager de sig af det .. men du kan som regel ikke få dem til at udlevere oplysninger ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:40 #5
øhh webpsycho  .. hvad gik det lige ud på ?
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:40 #6
tjae.... http://www.ripe.net/perl/whois kan da anbefales :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:41 #7
lol nu kører det for dig .. tænk/læs inden du svarer
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:41 #8
hehe.... det er faktisk en måde at finde ud af land og adresse på en ip... :D den fandt jeg eh.... ka ik huske det, men jeg har downloadet den osv osv osv... troede det var et program, men nej... :P
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:42 #9
loadet -> det er sådan at jeg faktisk læser før jeg skriver, men der kommer svar EFTER jeg har skrevet (trykket 'Udfør' ned...) :P
Avatar billede jih Nybegynder
11. juli 2003 - 11:45 #10
btw.... nogen af jer der har forstand på HTML og javascripter? så kig lige ind på --> http://www.eksperten.dk/spm/375125 <--... jeg har brug for !!HJÆÆÆLP!! :D det er næsten vigtigt ^^
Avatar billede the_collector Novice
11. juli 2003 - 11:47 #11
Se også http://www.eksperten.dk/spm/373379. Det er en som har samme problem.
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2003 - 11:50 #12
hvis det er en hotmail konto så kontakt hotmail og se om de vil gøre noget ved det. .. du har nok ikke hans ip så ... men den hotmail server han bruger.
afhængigt af hvor alvorligt og hvilke beviser du har kunne du også tage kontakt til politiet .. de vil have langt mere held med at få oplysninger om personen end du selv da det for det meste kræver en dommerkendelse at få en isp til at udlevere oplysninger.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 17:06 #13
lytter med
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juli 2003 - 17:09 #14
Du kontakter "Hotmail staff" og argumenterer for, at det er dig, der har oprettet kontoen og en anden har "hi-jacket" den.

Du skal som minimun kunne oplyse ca. hvornår den er oprettet samt hvilken ISP du gjorde det igennem.

De skal nok spørge om flere detaljer.
Avatar billede jih Nybegynder
15. juli 2003 - 09:27 #15
nu ik noget med at lukke spørgsmålet, vel?
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 14:49 #16
Lukketid?