Avatar billede cyberoptic Nybegynder
29. august 1999 - 23:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Åben nyt vindue med <A HREF> link

Jeg har et standard link (<A HREF=>) og jeg vil ha' det til at åbne et nyt vindue, uden nogen knapper bars osv.

Hvordan gør jeg det? (Og lad nu vær med at sige at jeg skal søge i de gamel svar)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
29. august 1999 - 23:59 #1
<SCRIPT>

function NewWin () {
NY=window.open('side.html','NY','width=500,height=300,toolbar=no,scrollbars=yes')
}
</script>
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. august 1999 - 00:41 #2
tja , mere er der vel ikke at sige her, medmindre man osse vil placere vinduet.
-lige mine ord dkkarpen.. :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 01:48 #3
Husk at du ved karpens forslag skal bruge følgende: <A HREF="#" Onclick="NewWin()">

jeg ville nu gøre det således:

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
function vindue(url,navn,x,y)
{
NY=window.open(url,navn ,'width=x,height=y,toolbar=no,scrollbars=yes')
}
</SCRIPT>

Så linker du til <A HREF="#" Onclick="vindue('sidens url', 'vinduets navn', bredde, højde)">

f.eks. <A HREF="#" Onclick="vindue('side.html', 'newWin1', 500, 300)">
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
30. august 1999 - 07:26 #4
oki..taksa ;)