Avatar billede klausknudsen Nybegynder
10. juli 2003 - 11:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hjælp med include

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at gøre følgende:
<%
dim anything
anything = "side.asp"
%>

<!-- include file=anything -->

Burde det ikke kunne lade sig gøre, eller skal jeg gøre noget andet?

Tak
Avatar billede Jman Praktikant
10. juli 2003 - 11:28 #1
du skal skrive
<!-- #include file=anything -->
Avatar billede Jman Praktikant
10. juli 2003 - 11:28 #2
der skal en lille havelåge (#)foran en ssi-kommando
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. juli 2003 - 11:30 #3
Includes afvikles før din ASP. Derfor kender den ikke din variabel da den ikke er erklæret på det tidspunkt den forsøger at inkludere noget.
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. juli 2003 - 11:32 #4
Det du forsøger at lave, er vel nærmest en dynamisk include, og det kan ikke umiddelbart lade sig gøre (ikke med include i hvert fald).
Den eneste måde jeg mener du kan omgå det problem på, er ved at bruge Server.Execute("dinside.asp") det sted hvor du vil ha' din include.
Avatar billede cesil Nybegynder
10. juli 2003 - 11:32 #5
Du skal bruge

<% server.execute anything  %>

hvis du vil bruge variable includes
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
10. juli 2003 - 11:33 #6
du skal bruge Server.Execute som spotgun skriver.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
10. juli 2003 - 17:21 #7
SSI-kommandoer såsom include afvikles FØR asp på serveren. Så er det vist slået fast!! :)

Foreslår også at du bruge Server.Execute("side.asp") i stedet. Så undgår man alt det SSI og holder sig til ASP.
Avatar billede michaelbg Nybegynder
10. juli 2003 - 20:39 #8
Opskriften på hvordan man laver dynamisk include findes på en del ASP-sites, bla: http://www.asp101.com/articles/michael/dynamicincludes/default.asp
Avatar billede michaelbg Nybegynder
10. juli 2003 - 20:51 #9
Hvis du vil prøve dig frewm med Server.Execute, så tag og læs disse erfaringer:
http://beta.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/ASP/Q_20289609.html
Avatar billede netro Nybegynder
11. juli 2003 - 18:44 #10
<kilp>
Ved at benytte et specielt format på kommentaren, vil serveren genkende den som en kommando, som skal udføres, før siden sendes til browseren. Det afgørende i den sammenhæng er tegnet '#', som starter enhver SSI kommando.
</klip>

henrikgn -> Hvorfor være så sort/hvid? SSI rummer nogle udmærkede funktionaliteter.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
14. juli 2005 - 16:39 #11
Skal denne snart lukkes?
Avatar billede netro Nybegynder
15. juli 2005 - 02:21 #12
Giv ham lige et år mere...