Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 21:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af script

Hej Eksperter,

Jeg har udviklet et størrer system, som er testet på en windows maskine, og virkede perfekt efter min mening der, dog havde vi ikke testet den med mange brugere der.

Nu er scriptet så rettet til til at kunne køre på en php maskine, med noget asp understøttelse, så alle funktioner virker.

Men den melder periodisk en fejl:

Type mismatch

dette kan jeg ikke få til at passe, da sådanne en fejl i mine øjne ikke kan være periodisk, og burde slet ikke virke, hvis der var en fejl for nogen.

det jeg vil frem til er: Er en php maskine slet ikke så stabil til at afvikle asp, som en windows maskine ville have været, og kan dette evt. være grunden til de periodiske udsvingninger ?

håber nogen af jer kan svare på dette,

mvh.
Questis
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2003 - 21:40 #1
b-one? Nej, vi holder ikke på periodiske fejl :)) Har du noget kode?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 21:43 #2
nej, det ligger hos internet.dk.

ja det den melder fejl ved er:

GRUNDPRIS = GRUNDPRIS/(Euro/100)

skal siges at denne kode er ikke ændret fra den lå på asp hotellet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2003 - 21:51 #3
Kan Grundpris være tom, null ... eller ... ?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 21:53 #4
Grundpris er indeholdigt, da den er en fast pris der hentes fra databasen, Euro hentes også fra database, og har altid indhold....

det jeg synnes er underligt er at den virker periodisk, og ikke bare melder fejl hvergang, da de felter som er i brug ikke ændres....
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juli 2003 - 22:02 #5
Hvad hvis det nogle gange er med . som , eller omvendt altså
grundpris = 22.3/(200/100)

eller

grundpris = 22,3/(200/100)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 22:08 #6
eagleeye>> det vil da bare give en regnefejl og ikke en "Type mismatch" fejl, efter hvad jeg kan se....
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juli 2003 - 22:18 #7
hmm ja du har vist ret, hvis tallet er i en streng "22,7"
Type mismatch, betyder at den ikke får en type den har forvendtet.
Så kan grundpris komme til at indeholde noget tekst?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2003 - 22:21 #8
nej, tekst vil ikke være muligt....

Grundpris er prisen på en bil som tages fra en database, og Euro tages fra en database og er kursen på Euro, også et tal.

disse bliver ikke opdateret sæligt tit, og derved kan det jo ikke helt hænge samen at det virker indimellem, og til tider melder denne fejl, uden nogen nye opdateringer.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
09. juli 2003 - 14:03 #9
Kig lidt mere på hvad eagleeye har nævnt.

Hvis du prøver at dividere et . (punktum) tal med et , (komma) tal vil du få en "Type mismatch"

Løsning: euro = replace(euro, ".", ",")
Avatar billede michaelbg Nybegynder
10. juli 2003 - 10:35 #10
questis>> du siger at værdierne hentes i en database: validerer du på læsningen i databasen? en fejl ved db-læsning kan resultere i uforudset indhold. (det kan også forklare mønstret i fejlene som kan skyldes varierende belastning af databasen)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 16:34 #11
Det endte med at jeg lavede hele den del af scriptet om, og noget kunne tyde på at det var de decimaler der var problemet, jeg ved ikke hvem af jer der skal have pointene, men det må vel være eagleeye, hvis han lige vil ligge et svar.

takker for jeres tid.

mvh.
Questis
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2003 - 18:33 #12
Jeg ligger da gerne et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2003 - 18:54 #13
ja, så kan du få lidt til samlingen..... Takker for jeres hjælp og tid.

mvh.
Questis