Avatar billede mape Nybegynder
08. december 2000 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tidformat

Jeg henter data fra en tabel i access til et recordset. Feltet i access er formateret til short-time, men når jeg skriver det ud får jeg følgende resultat: Sat Dec 30 01:32:00 UTC+0100 1899.  Det jeg ønsker at udskrive er 01:32.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 16:27 #1
strDateTime = \"Sat Dec 30 01:32:00 UTC+0100 1899\" \' dit udtræk se\'følig
strHour = Hour(strDateTime)
strMinute = Minute(strDateTime)

strDateTime = String(2 - Len(strHour), \"0\") & strHour & \":\" & String(2 - Len(strMinute), \"0\") & strMinute
Avatar billede mape Nybegynder
08. december 2000 - 16:28 #2
Jeg glemte vist at skrive at det skal være i JavaScript!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. december 2000 - 16:32 #3
ARG!! Hvad laver du så i ASP ? ;-)

I JavaScript ? Hvordan det .. du kan ikke trække data fra en DB fra JavaScript.
Men hvis du vil have vist kl. fra dit felt i f.eks. status baren kan du jo bruge min kode som jeg har skrevet her, plus:

<script language=\"JavaScript\">window.status=\"<%=strDateTime%>\";</script>
Avatar billede mape Nybegynder
08. december 2000 - 16:33 #4
ASP\'en bliver skrevet i JavaScript!
Avatar billede mape Nybegynder
08. december 2000 - 16:54 #5
Jeg har selv løst problemet med:
getUTCMinutes() og getUTCSeconds()