Avatar billede silentbob Nybegynder
07. juli 2003 - 16:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Find sidste bogstav/tal i sidens navn.

Hejså

Hvordan finder jeg finder sidste bogstav/tal i min fil ?

Jeg synes ikke helt jeg kan finde noget om det. Er man i stand til at finde sidens filnavn. ?

Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Response.Write(fs.GetBaseName("c:\hest.test"))
Response.Write("<br />")
set fs=nothing

^virker ganske godt, men det skal bare være for min nuværende side.
Avatar billede medions Nybegynder
07. juli 2003 - 16:33 #1
strVar = "Hej med dig"
strLastChar = Right(strVar, 1)

//>Rune
Avatar billede silentbob Nybegynder
07. juli 2003 - 16:37 #2
jeg tror nemt at jeg kan finde det sidste bogstav/tal, problemet er bare hvordan finder jeg min sides navn !!!
Avatar billede medions Nybegynder
07. juli 2003 - 16:37 #3
???

//>Rune
Avatar billede silentbob Nybegynder
07. juli 2003 - 16:38 #4
altså jeg har fx 3 sider. Der hedder lvl1.asp, lvl2.asp og lvl3.asp -->

Hvordan får jeg trækker værdierne 1,2 og 3 udaf dem ?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. juli 2003 - 17:18 #5
' Find navnet på det aktuelle script
ScriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")

' Find de sidste 5 tegn = tallet efterfulgt af ".asp"
Temp = Right(ScriptName, 5)

' Find tallet som det 1. tegn
Nr = Left(Temp, 1)
Avatar billede nmh Nybegynder
07. juli 2003 - 18:32 #6
Jeg synes du spørger om to ting: Både sidste tegn i en fil og sidens filnavn.

Hvis det er sidens navn du vil have, så synes jeg det simpleste er at have en variabel eller konstant, der som værdi har sidens navn.

For at trække et bestemt tegn ch ud af en tekststreng Txt feks. tegn nr. 7 gøres sådan:

ch=Mid(Txt,7,1)

Hvis Txt er strengen "1234567890" vil ch nu være "7".

Hvis det er det sidste tegn i en fil du ønsker er det lidt mere besværligt, og jeg er ikke sikker på, det er det, du ønsker. Men hvis du beder om det kan jeg vise dig det.
Avatar billede hossein Nybegynder
07. juli 2003 - 19:30 #7
hvis "extantion file name" altid er 3 bogstaver så skal du blande right og left sammen:
<%
mm="lvl1.asp"
gg=left(right(mm,5),1)
Response.Write gg
%>
så er gg lige med 1
Avatar billede silentbob Nybegynder
08. juli 2003 - 07:40 #8
Hvordan finder jeg finder sidste bogstav/tal i min fil ?

Det var mit spørgsmål og det har Nielle svaret på med:
ScriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") --> var det jeg ledte efter

Det med at finde det sidste bogstav har Medions hjulpet med.
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juli 2003 - 07:54 #9
Takker for point.
Avatar billede silentbob Nybegynder
08. juli 2003 - 08:25 #10
arghhh, det var ellers meningen at den skulle bruge som en include fil på en anden side. Men nu tager den så navnet på den anden side. :/

alså:
hest.asp:
<!--#include file = "lvl1.asp"-->

--> såfinder den værdien t istedet nu :/
Avatar billede nielle Nybegynder
08. juli 2003 - 08:53 #11
Ja, for koden fra lvl1.asp bliver simpelthen klistret ind og bliver en del af koden fra hest.asp. Det er altså dit hest-script som køre - ikke lvl1.asp scriptet.