Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 22:43 Der er 10 kommentarer

klikke på link

Hej.
Mine link virker ikke ordentligt.
Når jeg klikker på dem fra hovedsiden virker de, men hvis jeg er på en side hvortil jeg er kommet via et link, og klikker på et link videre herfra, så kan den ikke finde siden.

Hvad er der mon galt ??
Avatar billede ahv Nybegynder
06. juli 2003 - 22:44 #1
Kan du vise os lidt kode?
Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 23:16 #2
Problemet har udviklet sig lidt til først at omhandle et log ind probblem. I koden herunder kan man logge sig ind, problemet er bare at den sender brugeren til næste side efter log ind, dog uden at brugeren har skrevet hverken brugernavn eller password.

<?
ob_start();
?>

<?php
session_start();
require("sidehoved.html");
if (isset($HTTP_POST_VARS['userid']) && isset($HTTP_POST_VARS['pass']))
{
  // if the user has just tried to log in
  $userid = $HTTP_POST_VARS['userid'];
  $pass = $HTTP_POST_VARS['pass'];

  $db_conn = mysql_connect("localhost", "root")  or die(mysql_error());
  mysql_select_db('registrering', $db_conn)  or die(mysql_error());
  $query = "select * from kunde where brugernavn='$userid' and pass='$pass'";

$result = mysql_query($query, $db_conn) or die(mysql_error());

  if (mysql_num_rows($result) >0 )
  {
    // if they are in the database register the user id
    $HTTP_SESSION_VARS['valid_user'] = $userid;
  }
?>

<html>
<body>
<!--<h1>Home page</h1> -->
<?
  if (isset($HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
  {
      header("Location: http://127.0.0.1/registrering/sevenparts10.php");
      exit;
//    echo 'You are logged in as: '.$HTTP_SESSION_VARS['valid_user'].' <br />';
//    echo '<a href="logout.php">Log out</a><br />';
  }
  else
  {
    if (isset($userid))
    {
      // if they've tried and failed to log in
      echo 'Du har skrevet forkert brugernavn og password !';
    }
    else
    {
      // they have not tried to log in yet or have logged out
      echo 'You are not logged in.<br />';
    }
    // provide form to log in
?>

// <?
// ereg('^http://([a-zA-Z0-9\-\.]+)', $_SERVER["HTTP_REFERER"],$temp_referrer);

// if ($temp_referrer[1]=="http://127.0.0.1/registrering/indannonce.php") {
//    echo "Du skal logge ind før du kan indrykke en annonce!";
// }
// ?>

    <center>
    <form method="post" action="loginform.php">
    <table>
    <tr><td>Userid:</td>
    <td><input type="text" name="userid"></td></tr>
    <tr><td>Password:</td>
    <td><input type="PASSWORD" name="pass"></td></tr>
    <tr><td colspan="2" align="center">
    <input type="submit" value="Log in"></td></tr>
    </table></form>
<br>

<?

require("sidefod.html");

ob_end_flush();
?>
Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 23:24 #3
det er som om den der ligger en værdi i $HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 23:35 #4
$HTTP_SESSION_VARS <-- er det ikke "gammel kodning"?

Prøv at bruge $_SESSION['valid_user'] istedet...
Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 23:49 #5
ingen der kan hjælpe lidt
Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 23:54 #6
har fundet ud af at den opfylder if betingelsen uanset om jeg skriver noget i login felterne. Og jeg får skrevet variablen ud og den er blank. Så hvad kan det være ??

  if (isset($HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
  {
      header("Location: http://127.0.0.1/registrering/sevenparts10.php");
      exit;
//    echo 'You are logged in as: '.$HTTP_SESSION_VARS['valid_user'].' <br />';
//    echo '<a href="logout.php">Log out</a><br />';
  }
Avatar billede jehomi Nybegynder
06. juli 2003 - 23:55 #7
det skal lige siges at jeg selvfølgelig har fjernet  // markeringen ved echo !!
Avatar billede jehomi Nybegynder
07. juli 2003 - 00:17 #8
den første if sætning er også opfyldt ved login selvom der ikke er skrevet noget i felterne ??
Avatar billede exp Juniormester
07. juli 2003 - 11:01 #9
Kommentar: exp
Avatar billede jehomi Nybegynder
07. juli 2003 - 12:17 #10
har prøvet det exp