Avatar billede smartguy101 Juniormester
06. juli 2003 - 22:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PHP-download tæller system

Jeg søger et system der tracker hvor mange gange en fil er blevet downloadet. Det skal være MED MySQL indbygget.

- Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede postndk Nybegynder
06. juli 2003 - 22:24 #1
det er ikke så svært,
eksempel :
du laver dine links med filer til download, med download.php?id=5

så i din download.php
<?
mysql_connect(xxxxx);
mysql_select_db(xxxx);

mysql_query("UPDATE filtabel SET download = download + 1 WHERE id = '".$_GET[id]."'");
$q = mysql_query("SELECT fil FROM filtabel WHERE id = '".$_GET[id]."'");
$r = mysql_fetch_array($q);
header("Location: http://server/".$r[fil]);
?>

noget a'la det.

du opretter en sql tabel, der indeholder filnavne på de filer der ligger til download, + et felt der kunne hedde download som er en INT som bruges til at tælle med.

lidt at hygge med.
Avatar billede smartguy101 Juniormester
06. juli 2003 - 22:31 #2
Hm.. kunne nu godt tænke mig et _færdigt_ system, hvis det var muligt :) - med admin, og hele skidtet
Avatar billede postndk Nybegynder
06. juli 2003 - 22:35 #3
ja, skriv en mail til freelance@ramlev.dk så finder vi en pris...
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 22:36 #4
http://www.eksperten.dk/spm/101401

Pointe: "Brug søgefunktionen"
Avatar billede smartguy101 Juniormester
06. juli 2003 - 22:41 #5
En pris ? - nej tak. :)
Avatar billede postndk Nybegynder
06. juli 2003 - 22:47 #6
eksperten.dk er til for at hjælpe folk med deres problemer, hvis man vil have lavet komplette systemer så må man efter min mening til lommen.
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 22:51 #7
Avatar billede smartguy101 Juniormester
06. juli 2003 - 22:53 #8
Det var derfor de indførte sharkforum.com - Jeg finder selv ud af noget :)
Avatar billede exp Juniormester
06. juli 2003 - 23:00 #9
sharkforum og eksperten er ikke sammenlignelige længere - jakob ejer stadig sharksforum, idg ejer eksperten. Og det er nu også tilladt at give anden præmie end point for en opgave, der må i så fald ikke gives point. jf www.exp.dk/regler.phtml §2.7