Avatar billede jesperbirk Nybegynder
06. juli 2003 - 21:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

shellexecute fra listbox?

jeg er ved at lave et program som tjekker filer uploaded til min FTP server(på et event).

Jeg bruger forskellige DOS programmer til scanning og CRC check af filer m.m.

jeg har lavet en listbox hvor mine "dos commands" står i

koden ser ud som følger:

var
I : integer
begin
for i := 0 to listbox2.items.count - 1 do
(og her skal jeg så have shellexecute flettet ind, men det driller temlig meget - jeg har set i hjælpen denne gang)

jeg skal have lavet en shellexecute med SW_hide da der helst ikke skal poppe en masse DOS windows op mens jeg sidder og laver noget på maskinen.

jeg vil mene det er listbox2.items[i] som executes eller er jeg helt forkert på den??
Avatar billede dkn Nybegynder
06. juli 2003 - 23:13 #1
ShellExecute(0, 'open', PChar(ListBox2.Items.Strings[I]), '', nil, SW_Hide);

Husk at den vil ha det som pchar.
Avatar billede jesperbirk Nybegynder
07. juli 2003 - 14:44 #2
Det syntes ikke helt at virke, kan det skyldes at jeg vil lave en shellexecute på en dos command med parametere?
Avatar billede dkn Nybegynder
07. juli 2003 - 15:09 #3
jeg ved ikke helt hvad der står i din listbox?
hvis du har et program som du bare ønsker at køre med forskelige paramenter skal det se sådan ud:

ShellExecute(0, 'open', 'C:\dosprog.exe' , PChar(ListBox2.Items.Strings[I]), nil, SW_Hide);
Avatar billede jesperbirk Nybegynder
07. juli 2003 - 16:33 #4
der er 3 commands i min listbox
den første udpakker uploaded filer "unpak c:\ftp\upload\(filename) /a"
det kan den godt finde ud af.
den næste sletter udønsket filer som er pakket ud
del *.nfo *.diz /s /q
det er der problemer med.
Avatar billede dkn Nybegynder
07. juli 2003 - 19:00 #5
nåe på den måde...

Så skal du jo køre cmd.exe

ShellExecute(0, 'open', 'cmd.exe' , PChar(ListBox2.Items.Strings[I]), nil, SW_Hide);

men winexec kan også bruges:
winexec(pchar('cmd.exe '+ListBox2.Items.Strings[I]), SW_Hide);
Avatar billede jesperbirk Nybegynder
07. juli 2003 - 20:03 #6
takker :-))