Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 09:56 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Top gif/sport

Som newbie i photoshop håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal bruge et top gif i

width 700
Height 90

Der skal ikke være tekst i, og der er frit slag på alle hylder sålænge der relatere sig til siden indhold, hvilket er basketball. Såfremt det er muligt at få det i en .psd vil det være helt perfekt :))) Takker mange gange
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 09:58 #1
noen spesielle farve ønsker?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juli 2003 - 10:02 #2
Der er nemlig copyright på billederne, så dem skal du selv lægge ud på et link.

Hvis en fotograf finder hans billede på miss-g, kengun, mit eller en andens website.
Så kan det blive en dyr fornøjelse, og billederne kan faktisk spores ret nemt via internettet.

/per
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 10:05 #3
Miss-g>> Nej har ikke nogen bestemte krav til farverne bare de ikke er røde/lyserød/lilla :))) takker for tiden
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 10:11 #4
Hoejrup>> Der er vist ikke noget der hedder copyright på billeder?? nærmere ophavsret eller fotoret.. *S* anyway det er faktum jeg er nødt til at leve med, men hvis det er muligt må dem der ligger et forslag meget gerne linke til de sites billederne er brugt fra, hvorefter jeg selv kontakter dem om tilladelse til brug :) Nu blev jeg pludselig nysgerrig, så tag dette som reelt spørgsmål og ikke en bitter kommentar :), men hvordan spore du let billeder på nettet, specielt efter de er blevet "manipuleret" og samlet i et andet gif?

Kengun>> se kommentar til miss-g :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juli 2003 - 10:11 #5
hardwork> Det er ikke tilladt at lave kommunikation udenom eksperten, og det gælder også
miss-g.

/per
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 10:14 #6
Per> Her er grunden til at Hardwork skriver til Miss-g: http://www.eksperten.dk/spm/372446
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 10:15 #7
Hoejrup>> hvad mener du?? Glemte måske at nævne at spørgsmålet netop er blevet rykket fra forkert kategori, hvor Miss-g spurgte omkring farverne og kengun påpegede forkert kategori :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juli 2003 - 10:15 #8
hardwork>Copyright eller ophavsret har nogenlunde de samme konsekvenser ved at
bryde dem. Og du er ikke nød til at leve med det. For det kræver et fotografiapparat og
en enkelt basketball kamp. Så den holder ikke i byretten.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juli 2003 - 10:16 #9
kengun>Ok! men det skrev han ikke i toppen af spørgsmålet.

/per
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 10:21 #10
Hoejrup>> gider ikke gå ind i en diskussion om dette, da forskellen på copyright og fotoret er meget stor :) Mht. til selv at tage billederne har du da ret, men vælger som så mange andre der heller ikke selv kan tage billederne at spørge de oprindelig "fotografer" om lov i stedet, derfor vil det være prisværdigt hvis der kan linkes til anvendt grafik :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juli 2003 - 11:01 #11
hardwork >> Så du vil linke til nogle billeder her, som du har fået lov til at bruge af
de oprindelige fotografer.

/per
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 11:17 #12
Det vil vist skabe for meget arbejde for alle da jeg ikke kender folks kreativitet :) Hvis folk laver top gif og poster de par billeder der er brugt, skal jeg straks undersøge det, bedste bud får selvfølgelig point om jeg må bruge gif'en eller ej, men tror næppe jeg ikke får lov :) Alle svar på henvendelser bliver naturligvis postet her, således du/i kan se at jeg ikke ønsker at krænke nogens rettigheder.
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 12:40 #13
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 12:45 #14
Kengun>> falder lige i min smag, også farvevalget, er det muligt at få den i .psd, når du naturligvis får fuld point?
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 12:47 #15
jeps, .psd kan jeg sende til din email (klik mit nick for at kontakte mig) eller jeg kan uploade den.
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 12:52 #16
Måske du har mulighed for en ændring?

Width på 740??

Hvis det er muligt, kræver måske lidt flere point? kan du så lave den i to eksemplarer; en med firkantede hjørner i toppen og en med runde.

Takker igen
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 12:58 #17
Sådan width 740 (klik refresh på samme link). Men litt svært med de runde hjørne, men jeg kan kigge på det.
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 13:05 #18
På samme link ligger stadigvæk 700 :) ?
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 13:18 #19
ik nu ;)
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 13:23 #20
jamen det er smukt :), hvis du gider må du meget gerne uploade .psd også :)
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 13:24 #21
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 13:28 #22
http://www.kengun.com/eksperten/372486.psd - http://www.kengun.com/eksperten/372486-rund.psd - Si gerne til når du har downloadet de .psd (de tager lidt for meget plads på min server)
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 13:29 #23
Nu skal jeg nok lade dig være *GG* det var nemlig også kun runde i toppen :)
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 13:34 #24
Så er de hentet :) hvilke skriftype værk er det?
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 13:36 #25
Nåh, så du kunne lide min skrifttype også? ;) Da var det godt jeg lavede noget tekst på banneret også *GG*. Skrifttypen hedder Deloise, og du finder den sikkert på www.google.com
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 13:38 #26
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 14:11 #27
Hej igen, hvis du har et minut på et eller andet tidspunkt. Har du så mulighed for at lave de runde hjørner lig dem du har lavet, men kun i toppen af billedet?
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 14:21 #28
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 14:38 #29
ved godt det næsten er et nyt spørgsmål, men hvordan laver du kanterne? er det med rectangle tool?
Avatar billede hardwork Nybegynder
04. juli 2003 - 14:38 #30
ihvertfald rigtig mange tak
Avatar billede Kengun Praktikant
04. juli 2003 - 14:40 #31
jeg kombinerer bare nogle circle med nogle boxe :)