Avatar billede jehomi Nybegynder
02. juli 2003 - 13:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvad er forskellen

Jeg sidder og roder med noget php kode, og har lidt svært ved at se hvad forskellen er på følgende to linier :

<td><input type="text" name="postnr" value="<?php echo "$postnr."; ?>"></td>

og

<td><input type="text" name="postnr"></td>

Det er value feltet jeg er usikker på. Jeg har en ide til det, men vil lige høre jer først.
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2003 - 13:10 #1
value, så kan du sætte en start værdi i feltet.
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2003 - 13:11 #2
Altså hvis du ønsker der i feltet skal starte med at stå 1234, så skriver du det ved value.
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 13:11 #3
Value feltet giver feltet en standardværdi, Det vil sige at denne værdi vil stå i feltet når du loader siden!

I dette tilfælde er value sat til værdien af variablen postnr
Avatar billede jehomi Nybegynder
02. juli 2003 - 13:11 #4
vil det sige når formularen, kommer frem så står der en værdi i feltet ??
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 13:12 #5
Ja når formularfeltet bliver loadet står den angivne værdi i feltet!
Avatar billede exp Juniormester
02. juli 2003 - 13:13 #6
Her er forskellen (i nævnte rækkefølge)

$postnr = '8000';

www.firewerx.dk/exp/jehomi.htm
Avatar billede jehomi Nybegynder
02. juli 2003 - 13:16 #7
det vil sige at hvis man har en kunde som er tilmeldt en side, så kan man indlæse de faste værdier som adresse, navn osv. ved at benytte value??

Men det kræver jo at man henter dem fra databasen.
Avatar billede htm Nybegynder
02. juli 2003 - 13:17 #8
Ja alle standardoplysninger kan du smide ned i value og så vil den vise det!
Avatar billede googolplex Novice
02. juli 2003 - 13:18 #9
Ja, lige præcis :)
Avatar billede ahv Nybegynder
02. juli 2003 - 13:18 #10
Netop ;o)
Avatar billede jehomi Nybegynder
02. juli 2003 - 13:19 #11
er egentlig med, men kunne bare ikke se at der stod noget i feltet når jeg kørte programmet, men der har ikke været læst fra databasen hvor $postnr skulle hentes fra !!