Avatar billede arvesen Nybegynder
07. december 2000 - 08:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

soxea.bmp.vbs

Er der nogle der ved hvad denne fil laver af ulykker på systemet ?
Avatar billede parazite Nybegynder
07. december 2000 - 09:26 #1
Hverken Mcafee.com eller avp.com har nogen info whatsoever om nævnte fil. Sikker på den laver ulykker? :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
07. december 2000 - 09:30 #2
Heller ikke symantec.com kender den. Hvor har du fundet den?
Avatar billede snowball Novice
07. december 2000 - 09:39 #3
Enten er det en meget ny virus, eller også er det en \"and\" ;)

Men som parazite også har skrevet; hvor har du stiftet bekendtskab med den ???

Snowball
Avatar billede skysurfer Nybegynder
07. december 2000 - 09:54 #4
Send den til mig så skal jeg sige dig om den laver ulykker.. :o)
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 09:55 #5
Kan du pakke den ned i en zip fil og sende den til mig på braun@mail1.stofanet.dk? Så skal jeg nok kigge på den for dig Umiddelbart tror jeg at der er tale om en eller anden loveletter variant, men jeg vil gerne kigge på den for dig.
Avatar billede arvesen Nybegynder
07. december 2000 - 10:04 #6
Det er en der har modtaget den privat med mail, hun har slettet den, så jeg ken ikke sende den vidre.
Avatar billede skysurfer Nybegynder
07. december 2000 - 10:05 #7
well, så kan vi jo aldrig finde ud af hvad den gør vel??
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 10:10 #8
OK. Umiddelbart lyder det som en loveletter variant. Det er den mest udbredte VBScript-virus og et par af varianterne (f.eks. vbs_lovelettr.ba http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=VBS_LOVELETTR.BA)

Det bedte bud er nok den. Her er hvad Trend Micro skriver om den:

Details:
Upon execution, this virus creates three copies of itself:
c:Windows\\System\\LINUX32.vbs
c:\\Windows\\reload.vbs
The third file has a random name and is dropped in the Windows directory. The file has one of the following extensions: GIF.vbs, .JPG.vbs, .BMP.vbs

The virus then creates the following registry keys:

HKLM\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\
Run\\LINUX32 = \"LINUX32.vbs\"

HKLM\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\
RunServices\\Reload = \"reload.vbs\"

HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\

Download Directory = \"c:\\\"

Then the virus checks if the file c:\\Windows\\System\\WinFAT32.exe exists, and based on a random number, it downloads the following files:
http://members.fortunecity.com/plancolombia/
macromedia32.zip
http://members.fortunecity.com/plancolombia/linux321.zip
http://members.fortunecity.com/plancolombia/linux322.zip

After downloading one the above mentioned zip files, the virus copies linux321.zip or linux322.zip as logos.sys and logow.sys to change the Windows startup and shutdown screens. The file macromedia32.zip is copied as \"Windows\\important_note.txt\" and is placed in the registry as:

HKLM\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\
Run\\macromedia32 = \"important_note.txt\"

The virus then creates an HTM file, c:\\Windows\\System\\US-PRESIDENT-AND-FBI-SECRETS.HTM, which contains the VBScript virus in the <script> tag.

This VB Script virus is capable of sending itself via email as an attachment by using MS Outlook and its address book. The subject and body part of the email may change due to the random character generator of the virus.

The virus also searches for .VBS, .VBE, .JS, .JSE, .CSS, .WSH, .SCT, .HTA, .JPG, and .JPEG files and overwrites them with its code. It then changes the extension of the JPG and JPEG files to .VBS. Also, when the virus encounters .MP3 and .MP2 files, it hides them by setting their attributes to HIDDEN.

If the current system date is September 17, the virus displays a message box with the following text, and then removes all connected network drives from the infected system:

Dedicated to my best brother=>Christian Julian(C.J.G.S.)
Att. (M.H.M. TEAM)

Håber at dette hjælper!!
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 10:11 #9
Ups, der manglede lige noget i den første linie. Der skulle have stået:

OK. Umiddelbart lyder det som en loveletter variant. Det er den mest udbredte VBScript-virus og et par af varianterne (f.eks. vbs_lovelettr.ba http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=VBS_LOVELETTR.BA) benytter sig af bmp filer til spredning.
Avatar billede fcs Novice
10. december 2000 - 19:31 #10
Har du fået svar nok eller mangler du at få forklaret noget. Bare sig til ;-)