Avatar billede sjasker Nybegynder
01. juli 2003 - 16:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Send e-mails flere modtagere , med forskellige filer vedhæftet.

Problemstilling.

Udsendelse af mange e-mails til forskellige modtagere, og med forskellige filer vedhæftet.
---------------------------------------------
Vi skal tilsende en lang række forskellige personer en e-mail, vedhæftet en (eller flere) filer.
Hver person har selvstændig e-mail adresse, og hver person skal have en særskilt fil vedhæftet.

Vi forsøger at finde en automatik, hvor en makro automatisk kan kreere disse mails, således at det hele kan sendes automatisk. Alternativt af vi selv trykker send på den enkelte mail. Mailen med vedhæftet fil skal dog være dannet automatisk.

Praktisk information:    Vi bruger Outlook
                Excel
                Word

Eksempel.

Modtager    E-mail-adresse    Navn på vedhæftet fil(er)

Peter Hansen    ph@email.dk G:\budget2004\Budget 2004-110
Søren Petersen    sp@email.dk G:\budget2004\Budget 2004-17
Henrik Sørensen    hs@email.dk G:\budget2004\Budget 2004-41
Carsten Andersenca@email.dk G:\budget2004\Budget 2004-38

Osv.osv. i alt ca. 120 mail.

Man kunne måske forestille sig at en makro slog op i et regneark, som har en liste som ovenstående, og på dette grundlag sendte mails.
Avatar billede freet Nybegynder
01. juli 2003 - 16:48 #1
kan man ikke bare skrive email1@domain.dk,email2@domain.dk osv..
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 16:49 #2
freet> Nej - ikke når der skal være forkelligt attachment.

Du skal igang med at programmere. En makro i VB burde kunne gøre det.

JP
Avatar billede kabbak Professor
01. juli 2003 - 19:00 #3
Her er en makro som lægges ind i et modul i excel

Hvis du har navnene I kolonne A  og mailadresse i kolonne B og filnavn og sti i C kolonnen, er det ok.

Du markerer de navne i kolonne A du vil sende til og starter makroen, så sender den automatisk.

Sub Send_via_Outlook()
Dim Vedhæft As String
Dim olApp As Outlook.Application
Dim olNewMail As Outlook.MailItem
For Each C In Selection
Set olApp = New Outlook.Application
Set olNewMail = CreateItem(olMailItem)
Vedhæft = C.Offset(0, 2)
With olNewMail
    .Recipients.Add C.Offset(0, 1)
    '.CC = ""
    '.BCC = "Evaluering"
    .Subject = "Nye regneark"
    .Body = "Hej " & C & Chr(13) & " hermed fremsendes nye regneark"
    .Attachments.Add Vedhæft
    .Save
    .Display
    .Send
End With

Set olNewMail = Nothing
Set olApp = Nothing
Next C
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
01. juli 2003 - 19:03 #4
Under Tools / References skal sætte flueben i microsoft outlook x.0 object library.

ovenstående makro er en modificeret udgave af en som bak har lavet
Avatar billede kabbak Professor
01. juli 2003 - 19:04 #5
Avatar billede Morten Nybegynder
02. juli 2003 - 09:02 #6
Må jeg lige komme med et tillæg til dette spørgsmål...

Er det muligt at bruge express istedet for outlook.. eller hvordan ser koden ud hvis man bruger Express..???
Avatar billede Morten Nybegynder
02. juli 2003 - 09:05 #7
Har oprettet spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/371608
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juli 2003 - 09:06 #8
Du må IKKE linke til dine andre tråde!
Avatar billede sjasker Nybegynder
02. juli 2003 - 09:50 #9
Hej kabbak,
Det ser fint ud, blot har jeg det problem, at makroen går i debug på
    .Send

Kan det skyldes at der i Outlook er en sikkerhedsspærring med teksten

"Et program prøver at få adgang til de e-mail-adresser, du har gemt i Outlook. Vil du tillade det?." Og så er der en JA / Nej boks.

Dernæst kommer en ny boks op med teksten "Et program prøver automatisk at sende e-mail på dine vegne. Vil du tillade det?" Igen med en JA/Nej boks.

Ved at klikke JA i begge bokse, kan jeg dog godt sende mailen, men det kræver så at jeg må trykke JA for hver mail.

Har du evt en løsning på dette??
Avatar billede kabbak Professor
02. juli 2003 - 09:59 #10
løsning, både og, jeg bruger office 2000 og der kommer den også med advarsel, men du kan sige at programmet må bruge feks. 10 minutter, så spørger den ikke i den tid.