Avatar billede brooks Nybegynder
01. juli 2003 - 15:56 Der er 1 kommentar

Referencer i Visual Studio (webprojects)

Jeg har et temmelig mystisk problem med at få enkelte referencer i Visual Studio til at makke ret.

Mit problem er at jeg laver en reference til en dll fra Gac'en. Properties på den nye reference angiver den korrekte version, som forventet.

Når jeg så kompilerer, så skifter VisualStudio lige tilbage til en tidligere (forkert) version, som den så bruger.
Efter kompileringen er versions nummeret det gamle, indtil jeg sletter referencen og prøver at tilføje den igen.

Det gør ingen forskel om jeg vælger dll'en direkte fra gac'en eller om jeg browser efter filen (de er naturligvis alle strong named).

Det drejer sig om et webprojekt, hvor det heller ikke hjælper at sætte den til copy-local (hvilket iøvrigt ikke er brugbart i det miljø jeg arbejder i).

Jeg har midlertidigt løst problemet ved at tilføje binding redirections i machine.config, så at den runtime vælger den rigtige version, men kompileringen er stadig lige mærkelig. Jeg kan iøvrigt udfra metadata se, at det ikke kun er VisualStudio, der viser det forkerte, men at det rent faktisk er kompileret forkert.
Jeg har også været alle policy filer igennem, og fjerne alle dem der havde noget med de problematiske dll's at gøre (normalt virker policy filerne iøvrigt glimrende).

For lige at gøre det hele lidt sjovere, så er det kun enkelte af mine referencer der opfører sig på denne måde, de fleste virker som de skal.

Problemet er med Studio.Net 2003 og framework 1.1.

Jeg er fuldstændig clueless, anyone?
Avatar billede finger Nybegynder
08. juli 2003 - 23:31 #1
hardcore problem, men spændende.
Jeg lytter lige med.