Avatar billede web-force.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Effekt med fart i??

Nu har jeg set det mange gange i nogle flashfilm... hvordan laver man den effekt hvor det ser ud som om der er fart på nogle ting hvis de skal flytte sig hurtigt... Er der nogen bestem måde at lave det på??

Eksempel... hvis I klikker jer videre på siden.
http://www.howtoloseaguymovie.com/

-Lars :-)
Avatar billede paask Nybegynder
01. juli 2003 - 16:41 #1
Det er faktisk ikke så synderligt svært igen.

Det drejer sig om, at lave to forskellige tweens med to forskellige objekter. Først animerer du objektet (her bogstaverne) over få frames et stykke af vejen, og derefter animerer du et andet movieclip hvori du har et bitmap billede (ex .png) resten af vejen.

Det billede laver du ved, at tage det objekt der skal flyttes, importerer det i ex photoshop og giver det noget motion blur så det ser ud som om det er i fart.

That's it :)

// paask

blanding af normal motion tween af objektet (her bogstaverne), der efter et par frames går over til en tween af et andet objekt.
Avatar billede paask Nybegynder
01. juli 2003 - 16:41 #2
oops, sidste sætning var noget rod jeg ikke fik slettet ;0)
Avatar billede docks Nybegynder
01. juli 2003 - 16:54 #3
JEg bruger gradients til at skabe den ønskede efftekt (se www.zement.dk - preloaderen)

Lav en gradient der har samme farve i midten som dit objekt og i enderne lader du det blive gennemsigtigt i et forløb (mod din baggrundsfarve)...

Derefter laver du blot en motiontween med din gradient ind på scenen og skrifter den ud med det ønskede objekt når du vil - derved får du den ønskede effekt.

// Good Luck

Colman de Silva | New media Designer | http://www.de-silva.dk
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. juli 2003 - 17:19 #4
Du kan kode det på movieclippet... Jeg har lavet et lille script til dig. Du kan se det her:

http://62.199.241.199/tekst_med_fart_paa.html

og her er scriptet (o;

onClipEvent(load) {
    if(_name != "tekst") {
        _alpha = 40;
    }
onClipEvent(enterFrame) {
    if(_name == "tekst") {
        frame++;
        if(frame < 20) {
            _x -= 30;
        } else if( frame < 30) {
            _x += 3;
        }
        if(frame > 20) {
            _alpha -= 5;
        }
        i++;
        this.duplicateMovieClip("tekst" + i, i);
    } else {
        _alpha -= 2;
        if(_alpha < 10) this.removeMovieClip();
    }

(o;
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 13:52 #5
Jeg vil gerne give alle tre point... Så hvis paask lige kunne give et svar!!! Men ellers kanont!
Avatar billede paask Nybegynder
02. juli 2003 - 15:45 #6
Svar dér :0)