Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 12:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fejl flere steder

<?php
include("../config.php");
if($_POST['upload']){
    if ($_POST['pic'] == 1) {
        $files = $_FILES['upfil']['name'];
        $dist = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/login/billeder/";
        move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $dist . $files);
    } else {
        $files = $_POST['old'];
    }
    mysql_query("INSERT INTO `clanen_nyheder` (`id`, `af`, `overskrift`, `dato_tid`, `nyhed`, `file`, `ip`) VALUES ('', '$_POST[af]', '$_POST[overskrift]', '', '$_POST[nyhed]', '$file', ''");
    header("Location: index.php");
}
?>

<html>
<head>
<title>Admin system</title>
</head>
<body>
<p><b>Admin system</b></p>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<p><input type="text" name="af" size="30" value="forfatter">
<p><input type="text" name="overskrift" size="30" value="overskrift"></p>
<p>Billede:</p>
<p><input type="radio" value="1" checked name="pic"> Upload: <input type="file" name="upfil" size="20"> &nbsp;</p>
<p><input type="radio" value="2" checked name="pic"> Gammelt, skriv sti: <input type="text" name="old" size="30" value="sti"></p>
<p><textarea rows="6" name="nyhed" cols="26">nyhed</textarea></p>
<p><input type="submit" value="tryk nyhed" name="upload"></p>
</form>
<p align='left'><a href='index.php'>&lt;-- tilbage </a></p>
</body>
</html>

jeg har lavet denne kode og der kommer følgende fejl:

Warning: Unable to create 'c:/programmer/easyphp/www/login/billeder/Vind.jpg': No such file or directory in c:\programmer\easyphp\www\csclan\login\admin.php on line 7

Warning: Unable to move 'C:\Programmer\EasyPHP\tmp\php19.tmp' to 'c:/programmer/easyphp/www/login/billeder/Vind.jpg' in c:\programmer\easyphp\www\csclan\login\admin.php on line 7

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\programmer\easyphp\www\csclan\config.php:5) in c:\programmer\easyphp\www\csclan\login\admin.php on line 12
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 12:10 #1
har du ændret rettighederne på den mappe du uploader til?
Avatar billede tsfts Nybegynder
01. juli 2003 - 12:10 #2
findes c:/programmer/easyphp/www/login/billeder/ og så er jeg ikke helt sikker på om det skal være / eller \ på et windowssystem.

De to andre warnings er følgefejl fra den første.

/tsfts
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 12:41 #3
der er fejl i linien dist den er rettet nu. der er fejl her.

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\programmer\easyphp\www\csclan\config.php:5) in c:\programmer\easyphp\www\csclan\login\admin.php on line 12

line 12 er     header("Location: index.php");
Avatar billede larslyster Nybegynder
01. juli 2003 - 12:48 #4
Som der står i advarselen, så er du begyndt at sende data før du er kommer til header(). Du har 2 muligheder, enten at lave om så du ikke sender data før header() eller bruge et javascript i stedet for header().

Her er koden til javascript delen:
<script>window.open('index.php','_self')</script>
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 12:50 #5
du udskriver et eller andet i din config-fil. (output started at c:\programmer\easyphp\www\csclan\config.php:5)

Det kan være et linjeskift eller andet.
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 12:52 #6
har rettet det nu så det øverste ser således ud:

<?php
include("../config.php");
if($_POST['upload']){
    if ($_POST['pic'] == 1) {
        $files = $_FILES['upfil']['name'];
        $dist = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/csclan/login/billeder/";
        move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $dist . $files);
    } else {
        $files = $_POST['old'];
    }
    mysql_query("INSERT INTO `clanen_nyheder` (`id`, `af`, `overskrift`, `dato_tid`, `nyhed`, `file`, `ip`)
    VALUES ('', '$_POST[af]', '$_POST[overskrift]', '', '$_POST[nyhed]', '$file', ''");

    echo "<script>window.open('../index.php','_self')</script>";
}
?>

men den smækker ikke noget i min database men den uploader filen!
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 12:58 #7
mysql_query("INSERT INTO `clanen_nyheder` (`id`, `af`, `overskrift`, `dato_tid`, `nyhed`, `file`, `ip`)
    VALUES ('', '$_POST[af]', '$_POST[overskrift]', '', '$_POST[nyhed]', '$file', ''") or die(mysql_error());
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 13:25 #8
FEJL:    Der er en fejl i SQL syntaksen nær '' på linje 2

TabeL:

CREATE TABLE clanen_nyheder (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  af tinytext NOT NULL,
  overskrift mediumtext NOT NULL,
  dato_tid datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  nyhed longtext NOT NULL,
  file varchar(100) NOT NULL default '',
  ip longtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 13:26 #9
Prøv:

mysql_query("INSERT INTO clanen_nyheder (id,af,overskrift,dato_tid,nyhed, file,ip) VALUES ('','$_POST[af]','$_POST[overskrift]','','$_POST[nyhed]','$file','')") or die(mysql_error());
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 13:30 #10
den sætter ikke nogen dato_tid i min tabel!
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 13:33 #11
mysql_query("INSERT INTO clanen_nyheder (id,af,overskrift,dato_tid,nyhed, file,ip) VALUES ('','$_POST[af]','$_POST[overskrift]',now(),'$_POST[nyhed]','$file','')") or die(mysql_error());
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. juli 2003 - 13:36 #12
det virker kom med et svar.
Avatar billede schaefner Juniormester
01. juli 2003 - 13:37 #13
svar'

mvh. Jesper Sørensen