Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
30. juni 2003 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Error handling og Acces

Findes der en error handler lidt á la mySQL's "OR DIE()" som jeg kan bruge på web.

Dvs. hvis mit db kald fejler får brugeren min egen fejlbesked og ikke sådan en:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '''', 'velkommen', '2')'.

Ved ikke helt om dette skal være under Acces eller ASP (måske endda javascript :D)
Avatar billede vbmojo Nybegynder
30. juni 2003 - 16:27 #1
Public Sub Mojo()
On Error goto DinEgenErrorHandler

'her er det funktionen nu skal lave
Exit Sub

DinEgenErrorHandler:
response.write("Der opstod en fejl i forbindelse bla bla bla")

End Sub

That's about it.
Avatar billede mortency Nybegynder
30. juni 2003 - 16:57 #2
<%
'Sett denne etter linjen du åpner databasen bytt
'ut adoCn med det du har kalt connection.

On error resume next
If adocn.Errors.count > 0 Then
        Response.Write "<font face=verdana size=2>"
        Response.Write "<b>Får ikke kontakt med databasen...</b><br><br>"
        Response.Write "Feilen er: #" & Err.Number & ": " & Err.Description & "<br><br>"
        Response.Write "</font>"

        err.Clear

end if

On Error GoTo 0
%>
Avatar billede mortency Nybegynder
30. juni 2003 - 17:03 #3
Eller du kan sette inn on error resume next i toppen av scriptet og skriver etter at scriptet har gått:
<%
'Denne sender brukeren tilbake.
If Err <> 0 Then
%>
<html>
<body onload="window.alert('En feil skjedde! <% =Err.Description %>');
    window.history.back();">
&nbsp;</body>
</html>
<%
Response.End
End If

<%
'Denne skriver ut en feilmelding.
If Err <> 0 Then
  Response.write "En feil har skjedd: " & Err.Number & ": " & Err.Description
Response.End
End If
%>
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
30. juni 2003 - 17:59 #4
Takker for svarene.

Kan jeg få dem i jScript??
Avatar billede vbmojo Nybegynder
01. juli 2003 - 10:26 #5
Du har lavet noget ASP - som jo bliver eksekveret på server siden. JavaScript bliver eksekveret på klient siden. Tror du blander nogle ting sammen
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
01. juli 2003 - 13:22 #6
vbmojo> Det er somend ganske muligt at bruge JavaScript til ASP. Hvis ikke det var muligt ville man jo ikke kunne ASP sider med JavaScript syntaks ;)
Der er jo forskel på client-side og server-side kode.

Nogen som kan hjælpe med en JavaScript version?
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
15. juli 2003 - 11:48 #7
Jeg ville gerne have svaret i javascript, men det kom ikke.
Jeg ved ikke om det skyldes at det ikke er muligt, eller om der er en anden årsag.
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
15. juli 2003 - 11:48 #8
jeg lukker spørgsmålet.
Se min kommentar ovenfor.
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
15. juli 2003 - 11:49 #9
mortency skal dog have lidt for ulejligheden....