jeg har et meget irreterende problem: først beskrivelse af udstyr. 1 stk proAccess fra tdc med tilhørende 10/100switch. maskine 1. XP sr1 kører kun web/mail direkte forbundet til switch. maskine 2. win2000 kører kun web/mail, forbundet til switch med et trådløs lan kit fra BENQ (11mbit)
her kommer så problemet: hvis der tilsluttes mere end en maskine går forbindelsen død efter ca 5-10 min. maskiner er rigtigt opsat med IP osv osv, har endog prøver med automatisk tildeling af IP, har prøvet med andet netkort, har prøvet at definere andre IP numre men intet hjælper. ??? når forbindelsen tabes og jeg checker IP opsætning er der stadig hul til den anden pcer..
nej det er fuldstændig ligemeget hvad jeg prøver.. jeg mener ikke maskinerne fejler noget.. har faktisk lige firmware opgraderet routeren da jeg troede fejlen lå i den..
Synes godt om
Slettet bruger
29. juni 2003 - 14:12#5
Har du sat idle time? Hvis du ikke har sat den, så kan det være at den er meget lille og så bliver din PC diconnect.
Hvis den ikke hedder idle time, så hedder den måske keep Alive connect eller sådan noget. Prøv at sætte den til 0 (hvis det står for ingen) eller så højt den kan
Nu skriver du godt nok at dine maskiner er sat rigtigt op. Måske har du fået spøgelser.
Normalt skal der ikke pilles ved en Proaccess. Hvis din router har indbygget hub, så prøv at smide dine pc'ere direkte på den, altså uden om det trådløse netværk. Det bør om ikke andet kunne isolere fejlen.
Sæt alle pc'ere til at køre DHCP. Ved en standardinstallation af Windows XP (service pack eller ej) BØR denne konfiguration virke.
Alternativt kan du ringe til TDC (telefonnummeret plejer at stå på bunden af routeren) og få dem til at "genstarte" din forbindelse. Det plejer at løse "mystiske" problemer. Når du ringer til supporten, så gør specifikt opmærksom på at det er en Proaccess.
jeg har prøvet at tilslutte dirkete til Routeren, den kører kun 10Mbit på portene siges der. ved 1 pcer er det helt okay. maskinerne har jeg prøvet at konfigurere på denne måde. og derudover har TDC smidt nyt firmware på den.. har selvfølgelig også haft den genstartet masser af gange.
Synes godt om
Slettet bruger
29. juni 2003 - 22:38#9
Prøv at ringe til TDC - det er jo det du blandt andet betaler for
uha uha det har jeg skam gjort.. fin service derinde men de kan ikke løse fejlen.. næste mulighed er at skifte routeren...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.