Avatar billede masc Nybegynder
06. december 2000 - 18:00 Der er 11 kommentarer

Window/Browser size via JavaScript

Jeg skal bruge en event eller lign, som kan give mig størrelsen på brugerens browser window - IKKE Skærm opløsning.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2000 - 19:28 #1
i netscape kan du aflæse
      windowInnerSize  i  self.innerWidth  og  self.innerHeight
og  windowOuterSize  i  self.outerWidth  og  self.outerHeight

i Explorer kan du aflæse
      windowInnerSize  i  document.body.clientWidth  og  document.body.clientHeight
      windowOuterSize har jeg ikke kunnet finde

Inner Size er den ramme siden tegnes i (gælder også for underrammer).
Outer Size er hele browservinduets størrelse inclusive titlebar, meny bar, osv.

mvh JakobA

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2000 - 19:34 #2
Du skal vel have noget der ligner....

http://www.eksperten.dk/spm/18583
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2000 - 20:50 #3
Desværre scrollHeight og scrollWidth er et vildspor. det er den sstørrelse siden formatteres til, og så bruger man scrollbars til at se hele siden fordi det ofte er meget mere end den ramme der er til rådighed.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2000 - 21:01 #4
faktisk gik jeg helt kold i det her, da jeg så du havde svaret jakoba... var lidt smålangsom... Sad og rodede rundt for at finde et spørgsmål jeg så forleden, men nej... den slags lader sig ikke nemt gøre med den nye søgeting herinde...
Avatar billede masc Nybegynder
07. december 2000 - 17:10 #5
Kan det passe, at dette kun virker når der køres et Resize Event...??? jeg kan ikke få det til at virke på onLoad();......
Avatar billede repsac Nybegynder
07. december 2000 - 17:13 #6
Ville det ikke være nok hvis du er sikker på deres browservindue er f.eks. 500x350 ...?
- Det kan vel laves i java (?)
Avatar billede masc Nybegynder
07. december 2000 - 17:16 #7
Nej det er det ikke... Hva så hvis man reesizer sit vindue.... så holder menuerne ikke.... :-((..
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. december 2000 - 19:20 #8
Her kan du se hvordan de variable jeg opgav kan bruges:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript12.html

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2000 - 19:22 #9
En risize kunne se sådan her ud....

<HEAD>
<TITLE></TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
    function resizeOuterTo(w,h) {
        if (parseInt(navigator.appVersion)>3) {
          if (navigator.appName==\"Netscape\") {
            top.outerWidth=w;
            top.outerHeight=h;
          } else {
                top.resizeTo(w,h);
            }
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY onLoad=\"resizeOuterTo(400,300)\">

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 01:01 #10
humdi hum...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 06:32 #11
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.