Avatar billede carlsson Nybegynder
28. juni 2003 - 15:00 Der er 5 kommentarer

Fra checkbox til text

Jeg skal bruge lit hjælp til en javascript side

Jeg har to checkbokes og en tekstboks
<input type="checkbox" name="c1">
<input type="checkbox" name="c2">
<input type="text" value="" name="c">

Det jeg ar brugfor er at når c1 "checkes" skal indholdet af c adderes med 1 og og når c2 checkes skal c adderes med 2.
Samt når man fjerner fluebenet skal de samme tal trækes fra.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
28. juni 2003 - 16:59 #1
Sådan her :

<input type="checkbox" name="c1" onclick="if(this.checked==false){document.all.c.value=document.all.c.value-1}else{document.all.c.value=parseInt(document.all.c.value)+1}">
<input type="checkbox" name="c2" onclick="if(this.checked==false){document.all.c.value=document.all.c.value-2}else{document.all.c.value=parseInt(document.all.c.value)+2}">
<input type="text" value="0" name="c">
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2003 - 02:20 #2
>>-master-d-

en lang omvej -- og så dur den alene på Windows med IE -- det behøver vi slet ikke at begrænse os til ,-)
-- og da jeg havde rettet koden til blev jeg endnu mere forundret, hvad skal man dog med document.all, når man i forvejen har this.form ??????????????

>>carlsson

dine inputs skal ligge på en form (det tror jeg de gør i forvejen), men så kan vi bruge -master-d-s principper en anelse lettere:

<input type="checkbox" name="c1" onclick="if(this.checked==false){this.form.c.value=this.form.c.value-1}else{this.form.c.value=parseInt(this.form.c.value)+1}">
<input type="checkbox" name="c2" onclick="if(this.checked==false){this.form.c.value=this.form.c.value-2}else{this.form.c.value=parseInt(this.form.c.value)+2}">
<input type="text" value="0" name="c">

-- dette virker i alle browsere !!

-- okay, det er en forudsætning at brugeren ikke har slået javascripting fra ...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
29. juni 2003 - 11:57 #3
Nej det kan du have ret i, men der blev jo ikke oplyst om det var i en form.
Avatar billede carlsson Nybegynder
29. juni 2003 - 13:21 #4
roenving
Hvis du vil have halvdelen af pointene så giv et svar, ellers tilkommer de -master-d-
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2003 - 01:47 #5
Læg altid inputs i en form ...

-- Jeg måtte lige vende hovedet et par gange for at få det udtrykt simpelt, men sådan er det vist rigtigt ...

-- og først syntes jeg at -master-d- bare skulle have alle points, men efter en anelse eftertanke synes jeg det er i orden, at jeg får et par af dem ;O)