Avatar billede loss Nybegynder
26. juni 2003 - 23:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Data provider or other service returned an E_FAIL status

Hvad fanden skal man gøre ved den fejl. Den ër pludselig opstået og nøjagtig samme kode, virker på et anet webhotel hos samme host?

fejlen opstår når jeg vil lave pagin, på et web gallleri i linie 19.

rs2.PageSize = 8                rs2.AbsolutePage = intPage (linie 19)
intRecCount = rs2.PageSize            intPageCount = rs2.PageCount

Jeg har sat cursortype til 3 og de forskellige variabler er defineret...

Jeg forstår bare ikke hvorfor fejlen opstår, når koden har virket før ?

Når der har prøvet noget lign..

mvh Loss
Avatar billede loss Nybegynder
26. juni 2003 - 23:11 #1
kom lige til at se lidt underligt ud

rs2.PageSize = 8
rs2.AbsolutePage = intPage (linie 19)
intRecCount = rs2.PageSize
intPageCount = rs2.PageCount

og jeg benytter en MySQL database..
Avatar billede justdoit Nybegynder
27. juni 2003 - 10:07 #2
Hmm, lyder underligt - jeg lytte lige med ;o)

/ Justdoit
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2003 - 01:12 #3
Hvis du har en linje som denne:

conn.CursorLocation = adUseClient

Så prøv at fjerne den. conn er i linjen et ConnectionObject ;)
Avatar billede loss Nybegynder
28. juni 2003 - 14:45 #4
min connection ser således her ud...

set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL2 = ""
rs2.CursorLocation = 3
rs2.Open strSQL2, strDNS, 1
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2003 - 14:50 #5
Prøv at fjerne eller udkommentere denne linje:

'rs2.CursorLocation = 3
Avatar billede loss Nybegynder
28. juni 2003 - 14:50 #6
og har prøvet at fjerne

rs2.CursorLocation = 3

Men så understøtter cursor typen ikke paging, jeg kan godt få skrevet dataen ud, hvis jeg bare gør det på "normal" vis, med samme SQL sætning, bare ikke npr jeg vil have pag
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2003 - 14:54 #7
Er det mySQL?

Du kan evt prøve at lave en Connection og ikke lade recordset laves connectionen.:

set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open strDNS

strSQL2 = ".."
rs2.Open strSQL2, Conn, 1
Avatar billede loss Nybegynder
28. juni 2003 - 15:14 #8
Ja det er MySQL... det prøver jeg lige...
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2003 - 15:21 #9
Har du så overvejet at bruge LIMIT til paging som dette eks:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2001112301.asp
Avatar billede loss Nybegynder
28. juni 2003 - 15:27 #10
Ja det kunne man sagtens gøre, syntes bare det er andet virker bedre, bare min erfaring...

har fundet dette et sted

http://www.xcent.com/faq/XcIBViewItem.asp?ID=334

Så jeg må lige prøve at hive fat i min udbyder på mandag....

Prøvede det du skrev, men det melder samme fejl..

Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede loss Nybegynder
04. juli 2003 - 14:40 #11
Så fandt jeg løsningen.

Skulle nogle støde på samme problem, så er problemet (åbentbart) at man ikke kan bruge cursortype = 3, hvis man har nogle felter med typerne 'text, mediumtext' så jeg gik tilbage til varchar, og så virker det...
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. juli 2003 - 16:55 #12
mener du cursortype elller cursorlocation ??
For du bruger ikke cursortype = 3 men 1 da cursor type er det som står i rs.Open linjen.

Se min kommentar 28/06-2003 14:50:36 der står at du skal fjerne ccursorlocation = 3
Avatar billede boleole Nybegynder
03. august 2003 - 05:13 #13
Havde det samme problem på en ASP-side, hvor jeg oprettede et recordset til en forespørgelse i en Access-database.

Jeg brugte: recordSet.CursorLocation = adUseClient , idet jeg skulle sortere mine data flere gange ned gennem siden.

Problemet var dog, at der var nogle tomme rækker i min forespørgelse, fordi jeg havde oprettet nogle nye rækker (i en tabel), som ikke havde fået nogle passende realtioner, så de kunne vises i min forespørgelse...

Da jeg fik oprettet nogle relationer, så de nyoprettede rækker kom til at stå korrekt (altså ingen tomme rækker) i forespørgelsen, virkede det normalt igen.

Håber det kan hjælpe nogen!