Avatar billede hjelmb Nybegynder
25. juni 2003 - 14:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indsætte værdi fra db i textfield

Jeg henter værdier fra en mySQL database, og vil gerne have disse vist i en form, dels i textfields, dels i form af radio buttons. Er der nogen der har en idé om hvordan jeg gør det??

På forhånd tak

Liselotte
Avatar billede ahv Nybegynder
25. juni 2003 - 14:32 #1
$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE id='noget'");
$row = mysql_fetch_array($query);
?>

<form action"......
<input type="text" name="navn" value="<php echo $row['navn']; ?>">

?
Avatar billede hjelmb Nybegynder
25. juni 2003 - 14:36 #2
Er der en anden måde at gøre det på, uden at jeg skal ændre direkte i min form.
Avatar billede ahv Nybegynder
25. juni 2003 - 14:36 #3
Hvordan mener du?
Avatar billede hjelmb Nybegynder
25. juni 2003 - 14:39 #4
Ok jeg skal prøve at forklare mig.
I formen indtaster men et uge nr. og når der så trykkes på hent, vises resten at dataen i formen.
Avatar billede ahv Nybegynder
25. juni 2003 - 14:42 #5
Ja, Er det ikke det jeg har givet et lille eksempel på?
Avatar billede hjelmb Nybegynder
25. juni 2003 - 14:44 #6
jo det virker, tak, var bare lidt for hurtig. Har du nogen ide om hvordan man gør med en dropdown menu og med radiobuttons????
Avatar billede ahv Nybegynder
25. juni 2003 - 14:51 #7
Hvis du har flere værdier i databasen du vil have ud i en selct f.eks. så kører du jo en while-løkke, denne lader du bare generer dine select felter.
Avatar billede hjelmb Nybegynder
25. juni 2003 - 14:54 #8
Hvordan, jeg er ikke helt med??
Avatar billede ahv Nybegynder
25. juni 2003 - 14:56 #9
<select name="select" class="text">
<?php
$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel");
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
?>
    <option value="<?php echo $row['felt']; ?>" ><?php echo $row['felt']; ?></option>
<?php
}
?>
</select>