Avatar billede tommyls Nybegynder
25. juni 2003 - 10:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

html til xml

Jeg har et kæmpe problem. Jeg arbejder med en portal som spytter html sider ud, så de der sådan ud.

http://www.domæne.dk/side

Lig mærke til at den ikke skriver .html eller  noget andet.
Nu vil jeg gerne have den til at tro at indholdet på siden er xml. Jeg kan både skrive xslt og jsp. Men selvom jeg skriver contentType til xml, er der noget på serveren der får den til at overrule typen. Er der nogen der har en smart måde at få clienten til at tro det er XML.
Avatar billede janegil Nybegynder
25. juni 2003 - 10:23 #1
Hvor setter du contentType til "text/xml" (eller "application/xml")?

I ASP-kode, PHP?

Det nytter ikke å gjøre det i et HTML META element, for det blir bare brukt hvis siden allerede er oppfattet som HTML.
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. juni 2003 - 10:33 #2
Jeg sætter <% response.setContentType ( "text/xml" ); %> som er .jsp
Men der er noget på serveren som bestemmer typen
Avatar billede janegil Nybegynder
25. juni 2003 - 10:56 #3
Ja, denslags har gjerne noe med timing å gjøre. Hvis serveren allerede har sendt fra seg en type, så blir denslags ignorert. Jeg kan ikke JSP, men kanhende det kan stilles inn om serveren skal vente med å sende til siden blir eksplisitt flushet, og at det lar koden din få sette MIME?
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. juni 2003 - 11:19 #4
Problemet er at jeg ikke har adgang til instillinger på serveren. Kan der være andre muligheder for at få clienten til at reagerer rigtigt?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juni 2003 - 11:26 #5
Er det en Tomcat eller en Resin server dit site ligger på?

//>Rune
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. juni 2003 - 15:42 #6
Det er jRun
Avatar billede janegil Nybegynder
25. juni 2003 - 15:57 #7
Eksperten.dk er generelt best, men hva med http://webforums.macromedia.com/jrun/ ?
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. juni 2003 - 16:08 #8
jups - har kigget. Men kan ikke finde noget:(
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 16:26 #9
Prøv og sæt en:

<%@ page contentType="text/xml" %>

ind øverst i din JSP side.

Der er en relevant artikel på:
  http://www.macromedia.com/devnet/server_archive/articles/jrun_and_xml.html
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. september 2003 - 22:08 #10
jeg blev nødt til at lave et grimt hack. Lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2003 - 22:13 #11
Siger du at dokumentationen hos Macromedia ikke virker ?
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. september 2003 - 22:18 #12
jo den virker nok fint, men det var en overordnet indstilling på hele miljøet der lavede fejlen, med fik den løst af en udvikler :(