Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 22:29 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

Et \"Antal Brugere på siden\" system

Jeg står faktisk og mangler sådan et system. Jeg er rent faktisk ligeglad med om det er CGI-Bin, ASP eller Java eller hvad man ellers kan lave det I, Men jeg mangler det. 250 Point på højkant =)
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 22:30 #1
http://www.activeserverpages.dk/ har vist sådan noget. Jeg er ikke helt sikker.

- Krusnof
Avatar billede timsen Nybegynder
05. december 2000 - 22:32 #2
jeg har et PHP var det noget ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 22:35 #3
Snildt.....I ASP :

I din global.asa

SUB Application_OnStart
if Application(\"Howmany\") = \"\" then
Application(\"HowMany\") = 1
else
Application(\"HowMany\") = Application(\"HowMany\") + 1
end if
END SUB

SUB Application_OnEnd
if Application(\"HowMany\") = \"\" then
Application(\"Howmany\") = 0
else
Application(\"Howmany\") = Application(\"HowMany\") - 1
End If
END SUB

På din side :

Der er nu <%= Application(\"HowMany\") %> brugere på siden.....

Kasseper
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 22:37 #4
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 22:47 #5
Er der ingen som vil være så flink at lave en side til mig? Fordi jeg er kun lige begyndt at lave ASp så jeg fatter rent faktisk ikke et ord af der ovenfor. Så den som gør det først og bedst får pointene
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 22:50 #6
ok du laver ne fil med kun dette indhold og gemmer den som \"global.asa\"

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">
Sub Application_OnStart
  \' Nulstiller antallet af brugere når applikationen (serveren) startes
  Application(\"ActiveUsers\") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
  \' Skriv kode som skal køres når applikationen (serveren) stoppes
End Sub

Sub Session_OnStart
  \' Forøger antallet af brugere med 1, når en session startes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  \' Reducer antallet af brugere med 1, når en session afsluttes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") - 1
  Application.UnLock
End Sub
</SCRIPT>

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

så kan du bruge følgende html side til at se hvor mange der er online:

<html>
<body>

onlinebruger: <%=Application(\"ActiveUsers\")%>

</body>

</html>

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

altyså sæt \"<%=Application(\"ActiveUsers\")%>\" ind alle de steder hvor der skal stå hor mange der er online!
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 22:52 #7
Du skal have en fil hvor du lægge flg. kode i :

SUB Application_OnStart
if Application(\"Howmany\") = \"\" then
Application(\"HowMany\") = 1
else
Application(\"HowMany\") = Application(\"HowMany\") + 1
end if
END SUB

SUB Application_OnEnd
if Application(\"HowMany\") = \"\" then
Application(\"Howmany\") = 0
else
Application(\"Howmany\") = Application(\"HowMany\") - 1
End If
END SUB

og kalder den for global.asa
Den skal ligge i samme bibl. som alle de andre filer.
Du laver en fil der hedder test.asp
som skal indeholde flg.

<html>
<head>
<title>Min Test</title>
</head>
<body>
Der er nu <%= Application(\"HowMany\") %> brugere på siden.....
</body>
</html>

Så kan du bare genbruge linien :
\'Der er nu <%= Application(\"HowMany\") %> brugere på siden..... \'
På de sider du vil have vist hvor mange brugere der er på siden.!

Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 22:53 #8
stigc >> LLLLLOOOOOOLLLLLLL***** Det samme med hver vores ord...Mit var ihverfald med mine egne ord.!!!;-)
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 22:56 #9
jeg har faktisk lige puttet det på min egen side. Tre online hmmmmm................

kasseper>> ja ret ens udtrykt! Det må man sige. Jeg har selv skrevt det men copy/pastet koden fra http://www.activeserverpages.dk/
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 22:58 #10
Hey så var mit første svar rigtig, mine point please

- Krusnof
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:00 #11
Men Krusnof, du havde jo ikke sat det ind i en fil eller lavet et HTML doc.....
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 23:01 #12
Nej jeg ved det godt, jeg spurgte bare!!
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:02 #13
den skulle prøves ;-)
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 23:02 #14
Nu har jeg lige sat alt dette ind på min side, men prøv at kigge og se om det virker www.kruse.dk/kristian

Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:04 #15
Er det en .asp fil ?
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 23:05 #16
nej!! Skal det være det
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:05 #17
YEP!!!!!SOm en vis personage vist også skrev.....;-)
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 23:06 #18
Undskyld det havde jeg overset!
Tak
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:08 #19
det virker ikke =( Den viser ingenting
Se selv på siden Http://www14.brinkster.com/La2k
nederst på siden. Der står der ingenting i mellem der er nu [] online på siden.
der mangler et tal hvor der står []
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:10 #20
Og I, er sikre på at jeres webhotel understøtter ASP.???, det er nemlig ligsom en forudsætning....
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:11 #21
ja elleres ville man kunne se koden!
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. december 2000 - 23:11 #22
Ja det gør mit 100% sikker
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:11 #23
Brinkster gør. Det er alligevel bare en midlertidig server
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:12 #24
har du prøvet begge versioner af koden?
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:13 #25
Det er altså ikke rigtigt stigc....Jeg har pt. et problem hos WOL, se f.eks. www.gamex.dk og under et af menupunkterne.......!Ingen kode, men masser af den i filerne, og det er fordi de ikke kan få slået deres \'lort\' til.
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:14 #26
og uanset hvad, så burde begge koder ha vist et tal....!
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:14 #27
krusnof, hvad sker der  ?????
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:15 #28
Ja og i kan da selv se på siden at det ikke virker. Jeg har både indsat :
<%=Application(\"ActiveUsers\")%>

og

<%= Application(\"HowMany\") %>

Ingen af dem virker
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:16 #29
og global.asa ligger i samme bibl...?
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:16 #30
koden du putter i global.asa er forskellig!
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:17 #31
Yep, det har jeg også set, men der burde sq stadig komme et tal frem...
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:18 #32
ja
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:19 #33
Men det gør der jo også for dig stigc eller hva ?
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:20 #34
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 23:23 #35
her er en som jeg selv bruger og den VIRKER !!

Laver en fil med kun dette indhold og gemmer den som \"global.asa\"

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

Sub Application_OnStart
    \' Set our user count to 0 when we start the server
    Application(\"ActiveUsers\") = 0
End Sub

Sub Session_OnStart
    \' Change Session Timeout to 3 minutes (if you need to)
    Session.Timeout = 3
    \' Set a Session Start Time
    \' This is only important to assure we start a session
    Session(\"Start\") = Now
    \' Increase the active visitors count when we start the session
    Application.Lock
        Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") + 1
    Application.UnLock

End Sub

Sub Session_OnEnd
    \' Decrease the active visitors count when the session ends.
    Application.Lock
        Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") - 1
    Application.UnLock
End Sub

</SCRIPT>

Og det her script indsætter du i din hjemmeside:

<%
    Response.Write \"<CENTER>Du er 1 af \" & Application(\"ActiveUsers\") & \" brugere online!</CENTER>\"
%>
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 23:24 #36
Og det her script indsætter du i din hjemmeside:

<%
Response.Write \"<CENTER>Du er 1 af \" & Application(\"ActiveUsers\") & \" brugere online!</CENTER>\"
%>
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:24 #37
NEEEEJJJJ okay, din tyv, det var sq da lidt billigt......Prøv at oversæt dine engelske kommentare til dansk og sammenlign med stigc\'s kode ovenfor...hmmmm
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:25 #38
det er jo det samme en gang til, bare med en angivelse af session timeout!
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:26 #39
Nå, men er der stadig fejl... Har i prøvet at lave den minimalisitiske side som stigc foreslog...Eller jeg foreslog...
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:34 #40
Nå, men tilsyneladende kan jeg ikke få det til at virke =( men det var jo bare synd. Tak for hjælpen alligevel
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:35 #41
send de to filer til stig@stigc.dk så kigger jeg lige på dem...........
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:36 #42
Jeg synes at pointene skal gå til Kasseper fordi han trods alt var den første som sendte mig scriptene, hvor I andre jo bare har lavet noget som ligner det meget!
Men tak for hjælpen alle .. =)
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:36 #43
HEEEEYEYYYY det virker da nu ?!!!!!!!!! http://www14.brinkster.com/La2k/
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 23:37 #44
kasseper....men hvilken brugt du så.....
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 23:38 #45
jeg tror nok ik det virker....der står bare mange tegn
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:39 #46
Men Stig hvis du vil hjælpe mig så send en e-mail til SyfiliSyko@hotmail.com
Så er der nok nogle flere point på højkant hvis du får det til at virke. jeg svarer imorgen tidlig
Godnat
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:40 #47
Min helt private database, nemlig min virtuelle global.asa, nemlig min egen kæmpe inklude fil, nemlig min helt....egen....tadadadaaaaaaa......HJERNE ;-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:41 #48
Ja da jeg skrev indlæget der virkede det sq, der var jeg nummer 1.
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:41 #49
Det er fordi du bruger kassepers kode, og den mangler

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">

og

</script>

Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:44 #50
NEJ Det er ikke derfor....Det er sq, default på en global.asa jeg har altid udeladt det og det har aldrig voldet mig problemmer.
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. december 2000 - 23:45 #51
Ahhh sorry jeg troede du mente : LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\"
Der skal selvfølgelig være <script> tags det er min fejl...
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:46 #52
jeg har lige testet uden og der kom netop ingen ting!
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:46 #53
så svaret er igen :)

ok du laver ne fil med kun dette indhold og gemmer den som \"global.asa\"

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\" RUNAT=\"Server\">
Sub Application_OnStart
  \' Nulstiller antallet af brugere når applikationen (serveren) startes
  Application(\"ActiveUsers\") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
  \' Skriv kode som skal køres når applikationen (serveren) stoppes
End Sub

Sub Session_OnStart
  \' Forøger antallet af brugere med 1, når en session startes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  \' Reducer antallet af brugere med 1, når en session afsluttes
  Application.Lock
    Application(\"ActiveUsers\") = Application(\"ActiveUsers\") - 1
  Application.UnLock
End Sub
</SCRIPT>

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

så kan du bruge følgende html side til at se hvor mange der er online:

<html>
<body>

onlinebruger: <%=Application(\"ActiveUsers\")%>

</body>

</html>

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

altyså sæt \"<%=Application(\"ActiveUsers\")%>\" ind alle de steder hvor der skal stå hor mange der er online!
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:49 #54
Og det er sat ind nu!!!!! men det virker stadig ikke.
Avatar billede syfilisyko Nybegynder
05. december 2000 - 23:51 #55
Men mailen er sendt afsted og du får alle mine resterende point hvis du fixer det. Dvs 205 point, mere har ejg altså ikke desværre, men please hjælp mig....
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:51 #56
husk du ikke må blande de to stykker kode!

global.asa filen skal være som jeg angiver den, når du skriver:

<%=Application(\"ActiveUsers\")%>
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:56 #57
hmmmmmmmmmm.

hvis de to filer ligger hos dig og ligger i samme skuffe så skulle det virker. Kan desværre ikke hjælpe dig mere! Global.asa skal måske ligge i roden af din side!

prøv det, ellers godnat nu går jeg i seng!
Avatar billede stigc Nybegynder
05. december 2000 - 23:58 #58
Det er sku\' det den skal ligge i roden af din skuffe. Har lige testet det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!