Avatar billede mxs Nybegynder
23. juni 2003 - 11:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

To hurtige spørgsmål ang ASP (Trim og Len)

Hey Experter :P

Jeg har to hurtige spørgsmål som jeg ved at i hurtig kan svare på.

Jeg er igang med asp og jeg er selv ved at være godt inde i sproget. Jeg har købt en bog, som går ind i sproget, men der er to ord som jeg bliver ved med at møde som de ikke har forklaret.
Ordene er Len og Trim. Hvad gør disse to, om man må kalde det, funktioner.
Jeg synes at det er mærkeligt at de ikke har givet forklaring på disse to ord (Men jeg går ud fra at det er mig som måske ikke læer ordentlig efter)

Håber at i kan give mig et hurtigt svar!!!

På forhånd tak, MxS
Avatar billede medions Nybegynder
23. juni 2003 - 11:32 #1
Trim() er en funktion som fjerner overskyende mellemrum omkring en tekst!

Fx. hvis du har denne variabel:

strStreng = " Rune"
og gør sådan her;

Response.Write(Trim(strStreng))

Så vil resultatet blive
Rune
(altså uden mellemrumet)

Len() er oxo en funktion, men den tæller bare hvor mange char der er i en streng!

Fx.

Len("Rune")

Vil resultere i 4

//>Rune
Avatar billede foongogeth Nybegynder
23. juni 2003 - 11:41 #2
På den nedenstående side kan du se Microsofts officielle side om VBScript-funktionerne. Den er som regel rimelig god, hvis man ikke lige kan huske hvad de forskellige funktioner gør og kan. Brug den eller lad være....

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vtorifunctions.asp

/Bo
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2003 - 23:25 #3
Thx 4 Poinz

//>Rune