Avatar billede clausjul Nybegynder
22. juni 2003 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lægge Selected = true i CheckBoxList

Jeg har en CheckBoxList med værdier hentet fra databasen. Når jeg krydser af hvilke kategorier jeg ønsker, så bliver disse id'er gemt i en relationstabel.

Men når jeg vil hente CheckBoxList med de poster, som er krydset af ud fra databasen - hvordan gør jeg så?

da = DBTools.DataAdapterQuery("SELECT id,kategori FROM newslettercategory ORDER BY kategori",myConn);
DataSet ds2 = new DataSet();
da.Fill(ds2,"cat");
kategori.DataValueField = "id";
kategori.DataTextField = "kategori";
kategori.DataSource = ds2;
kategori.DataBind();

for (int i=0;i<kategori.Items.Count;i++)
{
  kategori.Items[i].Selected = true;
}

Men hvordan skal det fungerere med selected = true værdier fra databasen?
Avatar billede quaser Nybegynder
24. juni 2003 - 13:25 #1
For hver kategori id der skal tjekkes finder du id'et i din checkboxlist og sætter selected = true.

Lidt ligesom du har pt. bare at du mangler tjekket.
Avatar billede clausjul Nybegynder
25. juni 2003 - 09:06 #2
Ja, men hvis jeg har DataValueField = "id" og databasen henter alle de ID'er som betyder, at checkboxen er afkrydset og lægger dem ind i DataSet. Bliver checkboxene afkrydset automatisk?
Avatar billede quaser Nybegynder
26. juni 2003 - 10:56 #3
Ikke hvad jeg ved af.

Jeg plejer bare at loope igennem listen, ligesom din forløkke, og så lave et tjek i den liste med de kategori id'er der skal afkrydses
Avatar billede clausjul Nybegynder
28. juli 2003 - 17:52 #4
Jeg lavede i stedet alm. html input og så sætte "checked" ved at lave <%# IsChecked(postid) %> i tagget... og det virkede såmænd.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
06. januar 2004 - 18:19 #5
men jeg kan ikke html'sk, så jeg skal bruge en måde at få det overført fra dataset.
jeg har et dataset der hedder DS. I det er der en tabel (TABLE) med tre kolonner.
Kollonne ID (int), kollonne navn(nvarchar), og kollonne checked(bit).
med udgangspunkt i ovenstående er følgende så måden at gøre det på?

for (int i=0;i<this.CheckBoxListActivities.Items.count;i++)
{
System.Data.DataRow DR =DS.Tables[0].Rows[i];
this.CheckBoxListActivities.Items[i].Selected=(bool)DR["Checked"];
}
HVORFOR DUER DET IKKE??