Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 19:45 Der er 48 kommentarer og
2 løsninger

Brænder problem

For et stykke tid siden begyndte det at lagge meget når jeg brændte, nero kunne dog godt brænde udenfejl, men cden virkede ikke ordenteligt bagefter (kunne godt lave en kopi med clonecd også mounte den på computeren).
Og sidste gang jeg forsøgte at brænde frøs nero ved 79%...
Jeg har prøvet at geninstallere nero, brænder drivere m.m.
Da jeg prøvede at brænde en cd med roxio, fik jeg så en fejl, og cd'en endte ud ligesom resten af fejlbrændingerne.
Jeg over vejer kraftigt at købe en ny brænder, min nuværende msi 40 x speed er ikke særlig gammmel og fungere stadigvæk som alm. cd-rom.
Er det brænderen der skal udskiftes?
Avatar billede garmin-user Nybegynder
21. juni 2003 - 19:46 #1
opdater nero til 5.5.10.35 ude på nero.com
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 19:49 #2
har jeg prøvet, det er ikke der fejlen er...
Avatar billede garmin-user Nybegynder
21. juni 2003 - 19:52 #3
prøv og afinstaler programmet og kør med  standard instillingerne,du brænder ikke hurtigere end dine plader kan klare ?

prøv lavere speed
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 19:55 #4
jeg har prøvet 24 og 40 x speed.  engang imellem virker cd'en den sidste der virkede brændte jeg på 40 x speed...
Avatar billede garmin-user Nybegynder
21. juni 2003 - 20:11 #5
og hvilke diske bruger du kan de brænde med disse hastigheder .

brænd noget langsommere og se om det ikke virker
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. juni 2003 - 20:47 #6
Hvis et brænderprogram går ned på 79 % plejer det være et tegn på at computeren ikke kan levere data nok til brænderen. Har du mange programmer kørende mens du brænder?
Avatar billede kick Nybegynder
21. juni 2003 - 20:51 #7
Det kan også være de skriver du bruger som er alt for dårlige.
Jeg bruger KUN Mr Platinum,samt bruger jeg kun min Plextor til at brænde
med og ikke som cd-rom drev da det slider på din laser..
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 20:53 #8
jeg har en amd 2400+, og kører ikke nogle krævende programmet i baggrunden, og der er ikke noget i vejen med cd'erne da de er en del af et stort indkøbsparti hvor ingen har klaget over kvaliteten.
Jeg har lige prøvet at brænde en cd på 8 x speed, stadigvæk ubrugelig... :(
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 20:58 #9
Prøv dette program fra Nero.
ftp://ftp6.nero.com/RegistryChecker.exe
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:01 #10
kimz: den sagde der var nogle fejl, men så alligevel det er jo ikke kun nero der laver fejl jeg har også prøvet med roxio. Det gav også en fejl.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:05 #11
Jeg tænkte på at det måske var et andet program der havde f***`* opsætningen,
som det så kunne rette.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:10 #12
Du er sikker på at brænderen er sat til DMA.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:17 #13
hvor gør jeg det henne, kan ikke finde det under enhedshåndtering
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:18 #14
Har du prøvet at køre med test af brændingen.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:18 #15
der var der noget: "DMA, hvis den er tilgængelig" (det står ide kanalerne på)
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:19 #16
hvordan test?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:20 #17
IDE ATA/aTAPI-Controlere
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:23 #18
Der er dma på, men hvordan tester jeg en cd?
mener du verify data?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:25 #19
Hvordan hindrer jeg buffer-underløb?
defragmenter din harddisk en gang imellem
computeren bør ikke køre andre opgaver under brænderprocessen
før du brænder bør du altid køre hastighedstesten og simuleringen for at opnå den optimale hastighed. Hvis du ikke gør det, beholdes optagerens maksimale skrivehastighed som standard.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:26 #20
Taget fra hjælp i Nero.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:28 #21
jeg er ved at lave den der cd speed test nu, men tror det har den store indflydelse...
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:33 #22
Det er når du brænder, så kan man vælge at lave en simulering, før man brænder cd`en færdig.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:35 #23
det har jeg prøvet det virker også fint...
Nero giver ikke fejlmeddelse, men brænder jo ikke cd'en ordenteligt eller måske skal jeg bare have en ny brænder :(
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juni 2003 - 21:36 #24
Har du mere end et brænderprogram installeret?
Så skal du fjerne det eller dem du ikke bruger.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:36 #25
Måske ?.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:37 #26
ved ikke.. Det har da virket før, og jeg har da både nero, roxio, alcohol, clonecd m.m.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:44 #27
Med alle de programmer må det være en konflikt imellem dem, på en eller anden måde.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juni 2003 - 21:47 #28
Det er jeg også ret sikker på.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:47 #29
This program will search for all drivers of other CD/DVD recording software products on your system and generate a corresponding bootmenu. The bootmenu works only with Windows 9x and not with Windows ME or Windows NT/2000.
ftp://ftp6.nero.com/autodetect.zip
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:49 #30
Nå, havde ikke set at det kun virker med Win 9x.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:51 #31
jeg er i gang med at køre en scandisk-nero test på en af cd'erne.
Computeren lagget helt vildt det hele fryser en gang i mellem...
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 21:53 #32
hmm hvis jeg vil køre en surface test, så får jeg fejlen: "read error"
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:57 #33
Det er jo fordi det er en fejlbrændt cd, så kan den jo ikke læse den ordentlig.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:59 #34
Jeg tror du skal afinstallere nogle af alle dine brænder programmer, og så installere det program du vil bruge igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 22:11 #35
Prøv at køre Nero info tool, og se om system aspi er i orden.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 22:15 #36
det er i orden.
Jeg prøvede lige at køre en simulation efter at have afinstalleret programmerne.
Da nero gik i gang med at brænde laggede det så meget at jeg ikke kunne bruge computeren... det kan også lige nævnes at nero (når det brænder) bruger ca. 80mb ram!
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juni 2003 - 22:17 #37
Det var voldsomt, tjek lige din maskine.
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download - Renser for Spyware
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 22:19 #38
jeg er clean for spyware, og har norton (opdateret) kørende...
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 22:26 #39
prøver lige at lave en fullscan
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 23:00 #40
ingen vira...
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 23:11 #41
Hvad er det for en brænder du bruger ?. Og er det XP du bruger.
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 23:15 #42
En msi 42 x speed (kan ikke lige huske mere), og xp pro
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juni 2003 - 23:18 #43
Prøv at sætte din XP CD i drevet, og klik Start->Kør skriv: SFC /scannow
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 23:20 #44
hmm tjoo jeg har vist ikke noget jeg har lavet om på denne gang :)
Det er et forsøg værd...
Avatar billede bilde Nybegynder
21. juni 2003 - 23:49 #45
det hjalp ikke noget desværre :(
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2003 - 09:59 #46
Kan ikke se en s***. #)
Har du fået det op og køre.
Avatar billede bilde Nybegynder
25. juni 2003 - 23:29 #47
nej desværre... :(
Avatar billede bilde Nybegynder
01. juli 2003 - 12:06 #48
jeg fik byttet brænderen, og nu funker det :)
Nogle der vil have lidt point, så smid et svar.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 16:15 #49
Ikke her.*S*
Avatar billede bilde Nybegynder
01. juli 2003 - 16:17 #50
nå ok...hehe, andre? :)