Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 02:04 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Logitech trådløs mus rækkevide

Hej eksperter....

Jeg har et trådløst tatstatur/mus købt som sæt af mærket logitech, dette har indtil nu også været et udemærket sæt som har fungeret perfekt.....

men nu er problemet at så snart musen kommer mere end 20 cm. fra senderen hitter den ikke, signalet er dårligt, hvis det overhovedet går igennem.

derved kan man så sige at den slet ikke er så trådløs mere.....

jeg har ikke kunnet finde nogen tilfælde via søgeformularen der lige matchede så jeg ville høre jer, og i ved hvad dette kan skyldes....

håber i ved noget om det.

mvh.
Questis
Avatar billede abpdk Nybegynder
20. juni 2003 - 02:20 #1
Baterierne måske!? Gælder det for alle kanaler (hvis man altså kan skifte (det kan man nemlig på min gamle)). Jeg tvivler på at frekvensen blander sig med den fra tasteturet, da de jo gerne skulle kunne arbejde sammen, men måske et andet apperat i nærheden!?
Avatar billede the-ghost Nybegynder
20. juni 2003 - 02:38 #2
tja troer nu også at det er Baterierne som skal fornyes.
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 08:55 #3
Jeg har oz et sæt fra Logitech dog uden problemer. Ligger modtageren for tæt på skræmen kan det godt give problemer med modtagelsen har jeg erfaret.

Mit bud vil oz være batterier
Avatar billede meinertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 09:36 #4
Logitechs trådløse muse skal virke uden problemer indenfor 2 meter af senderen. I realiteten virker de op til 5-10 meter. Når du ikke kan få ordentlig forbindelse kan det skyldes flere ting:

1: Batterier
2: Underlaget (Dette kan meget vel være tilfældet hvis du har en optisk mus!)
3: Defekt hardware (sender mm.)

Check underlaget. Prøv eventuelt at bruge en bunke normal A4 papir til at teste som underlag hvis du ikke har en musemåtte. OBS. Træ er ikke godt at teste på.
Avatar billede meinertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 09:37 #5
Hov... Det var faktisk et svar

Logitechs trådløse muse skal virke uden problemer indenfor 2 meter af senderen. I realiteten virker de op til 5-10 meter. Når du ikke kan få ordentlig forbindelse kan det skyldes flere ting:

1: Batterier
2: Underlaget (Dette kan meget vel være tilfældet hvis du har en optisk mus!)
3: Defekt hardware (sender mm.)

Check underlaget. Prøv eventuelt at bruge en bunke normal A4 papir til at teste som underlag hvis du ikke har en musemåtte. OBS. Træ er ikke godt at teste på.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 09:51 #6
Hej med jer, selvfølgelig er batterierne tjeket og skiftet tror jeg har brugt de første 50 sæt batterier i den mus efterhånden ¨å dette er der styr på.

angående underlaget er dette heller ikke kernen som jeg skriver har det virket perfekt indtil fornyligt hvor den også rakte de cirka 5 meter uden nogen problemer....

så ser ikke rigtigt nogen af ovenstående grunde som den egentlige grund til at den skulle være gået.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juni 2003 - 14:37 #7
har du flytet rundt på dine højtalere, købt nye evt.. Magnetisme er altså mit bud, el. anden sender, mobil,remote..el. lign.
Men husk at der go bytte garanti.
Jeg har fået byttet min Logi mus efter 1 1/2 år, check deres side..:O), og rat efter 1 år...begge ting fik jeg tilbage nye..:O)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 16:05 #8
bartfreak >>

Jeg kan ikke selv se hvad det skulle være der kunne spille ind på at forstyre signalet, så jeg må vel heller prøve mig ad og se om deres garanti er så god som lovet :)

jeg lader dog denne tråd stå lidt endnu for at se om der skulle komme nyt til.

( husk lige at ligge et svar allesammen, hvis der ikke skulle komme noget konkret frem )
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. juni 2003 - 16:52 #9
citat fra deres support side

Also, any electrical device such as the computer monitor, Zip drives, speakers, etc., can cause interference with Logitech cordless products. Most likely, this will effect tracking of pointing devices or the range. Also, using Logitech cordless devices on a metal desk or a desk with a metal frame can cause problems with pointing device behavior and range. To resolve these types of issues, try moving the receiver at least 8 inches away from other electrical devices. Interference issues can also be resolved by moving the mouse closer to the receiver. You may also want to experiment with different locations and positions for the receiver, including moving the receiver to an upright/vertical position or rotated to a different angle. Another alternate solution is to elevate the receiver by placing it on a CD-ROM case or other item.

http://www.logitech.com/index.cfm?page=support/products/document&CRID=1792&contentid=5659&contentid2=5273&showalldocuments=0&countryid=4&languageid=15
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 13:58 #10
hva´ så..:O)    ???
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 16:54 #11
nå, jeg må jo gå den tunge vej til forhandleren med mit produkt, jeg deler point mellem de 3 der har svaret, da ingen er kommet med en løsning der ligfrem har hjulpet til afklaring af problemet. så håber dette er i orden med jer.

takker for jeres tid.

mvh.
Questis
Avatar billede lrd Nybegynder
24. juni 2003 - 16:56 #12
Og tak for point :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 16:59 #13
ok takker...du for nok en ny..:O)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 17:03 #14
nu må vi se, har da ihvertfald prøvet at sætte den så langt jeg kan fra alt der har noget med elektronik at gøre, men den rækker ikke længere af denne grund, så hvad fejlen er er mig stadig en gåde..... men vi må se hvad de siger i forretningen.