Avatar billede tommyf Nybegynder
20. juni 2003 - 00:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Afbryde strømmen per mail/fax/sms?

Jeg søger en dims (gerne hjemmelavet, eller en forklaring på hvordan den skal laves) der kan afbryde strømmen til en elektrisk genstand et par sekunder.

Har overvejet om man kunne lave noget med en gammel mobiltelefon der slukkede strømmen 2 sekunder hver gang den modtog en mail. Eller benytte muligheden med seriel porten er repræsenteret som en fil på UNIX systemer. Så det er bare at skrive til denne fil for at lave output.

Lige meget hvad - bare det er billigt. Nu må I vise jeres kreativitet.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 03:09 #1
Du kan købe et solidstate relæ og sætte det til parallelporten på din *nix box. De kan sagtens fåes til 230V på den ene side og 5V på den anden.
Avatar billede mrnight Nybegynder
20. juni 2003 - 13:27 #2
http://www.eksperten.dk/spm/340553 her er noget!

Jeg har selv lavet et kredsløb så jeg kan ringe og lukke mit vindue ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. oktober 2003 - 09:18 #3
Det lykkedes at finde en producent, der solgte det ønskede produkt som en sammel-selv løsning.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 11:58 #4
Det produkt du har købt hvad hedder det og hvor er det fra ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. marts 2011 - 09:18 #5
Det er 8 år siden, så det kan jeg ikke huske.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 00:44 #6
vi købte en modul med 7 indgange og 4 udgange hos svane-el.dk