Avatar billede hankster Nybegynder
19. juni 2003 - 18:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

finde ud af om safemode er slået til.

Hej

Kan man via php finde ud af om safemode er slået til, og hvordan?

Jeg er ved at lave et modul, hvor man kan uploade billeder, men jeg kan ikke få det til at funke.
(koden har jeg brugt på et andet webhotel, hvor det virkede)

Jeg kan dog skrive navnet ud på filen med:
$_FILES[file][name]

Jeg har webhotel hos web10.

Fejlmeddelelser:
Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: open_basedir restriction in effect. File(/) is not within the allowed path(s): (/home/web/web3178)

Warning: filesize() [function.filesize]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 80 is not allowed to access / owned by uid 0
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2003 - 18:45 #1
$res = @getimagesize("/index.php");  // en fil der findes i den mappe
if ( $res ) {
    echo "det gik jo fint. ingen samfemode restriction.<br>";
} else {
    echo "sorry pedro. der er safemode på.<br>";
}
Avatar billede hankster Nybegynder
19. juni 2003 - 19:01 #2
sorry pedro. der er safemode på!!
Avatar billede dank Nybegynder
19. juni 2003 - 19:55 #3
2 detaljer:

Open_basedir fejlen har intet med safe_mode at gøre

Du forsøger at acesse / om er roden af serveren. prøv istedet med ./ som er samme mappe.