Avatar billede swiff Nybegynder
18. juni 2003 - 21:59 Der er 1 kommentar

Proftpd og mod_quotatab

Hej.

Jeg har læst manulen til mod_quotatab (http://www.castaglia.org/proftpd/modules/mod_quotatab.html). Jeg er kommet frem til følgende konfiguration:

QuotaDirectoryTally    on
QuotaDisplayUnits      "Kb"
QuotaEngine            on
QuotaShowQuotas        on
SQLNamedQuery get-quota-limit SELECT "name, quota_type, per_session, limit_type, bytes_in_avail, bytes_out_avail, bytes_xfer_avail, files_in_avail, files_out_avail, files_xfer_avail FROM ftp_quotalimits WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'"
SQLNamedQuery get-quota-tally SELECT "name, quota_type, bytes_in_used, bytes_out_used, bytes_xfer_used, files_in_used, files_out_used, files_xfer_used FROM ftp_quotatallies WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'"
SQLNamedQuery update-quota-tally UPDATE "bytes_in_used = bytes_in_used + %{0}, bytes_out_used = bytes_out_used + %{1}, bytes_xfer_used = bytes_xfer_used + %{2}, files_in_used = files_in_used + %{3}, files_out_used = files_out_used + %{4}, files_xfer_used = files_xfer_used + %{5} WHERE name = '%{6}' AND quota_type = '%{7}'" ftp_quotatallies
SQLNamedQuery insert-quota-tally INSERT "%{0}, %{1}, %{2}, %{3}, %{4}, %{5}, %{6}, %{7}" ftp_quotatallies
QuotaLock /var/run/ftpd-tally.lock
QuotaLimitTable sql:/get-quota-limit
QuotaTallyTable sql:/get-quota-tally/update-quota-tally/insert-quota-tally

Længere oppe har jeg konfigurationsdelen til mod_sql (som indeholder det i mod_quotatab-docs'ene konfigurationspunk SQLConnectInfo).

Jeg har oprettet en bruger i ftp_quotalimits som hedder swiff, samt en bruger der hedder det samme. Jeg har endvidere sat quota i ftp_quotalimits.

Som jeg har læst manualen, betyder det, at brugeren swiff nu skulle have en quota på x antal bytes som jeg har sat i ftp_quotalimits. Vha. kommandoen "quota SITE QUOTA" siger den, at der ikke er quotas for swiff-kontoen.

Selvom jeg starter proftpd med -n -d 10 (no-daemon og debug mode 10), får jeg ikke noget ud af det.

Er der nogen der evt. har en konfigurationsfil jeg kan se, eller en mulig løsning?

På forhånd tak!

//Swiff
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
16. maj 2007 - 01:17 #1
Det er da vist et gammel spørgsmål