Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 15:29 Der er 19 kommentarer

HTML Frame i flash

jeg laver meget hjemmersider
og havede besluttet at lave en i Flash
og jeg har da også fået lavet en med nenu og det hele
men....
kan man lave frame lige som i en html ??
altså som i html <table boder="0" ovs....
for min menu skal have et target
noget som < ...... target="frame">

så hvis der er nogen der er lidt skræp til flash
så vær sød at svare
Avatar billede mat Nybegynder
18. juni 2003 - 15:43 #1
Nej man kan ikke lave html-tables i flash. Faktisk kan du ikke bruge html til særligt meget i flash ejheller koncepterne herfra.

Flash er helt anderledes fra html.

Det tætteste du kommer på html-"frames" i flash er movieclips som du enten loader ind som eksterne filer eller hopper rundt i på deres individuelle tidslinier (en frame i flash er et punkt på en given tidslinie)

Du target´er movieclips via deres instance-navne i actionscript, f.eks:

mit_movieClip.gotoAndStop(2); // gotoAndStop er en metode der rykker playhead (eller den øjeblikkelige position på den givne tidslinie) til en frame indikeret i parentesen.

mvh mat
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 16:17 #2
ok

men skal skrive i min .xml fil (min menu bruger .xml) for at linke et timeframe til ek.s. er den en tap der hedder Members, og jeg har en timeframe hvor jeg skriver om members, hvad skal target være ??
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 16:20 #3
og hvad skal jeg gøre for at den ikke tror at min WebSite er en film, så den ikke bare køre alle seneren igennem ?
Avatar billede mat Nybegynder
18. juni 2003 - 16:51 #4
stop(); placeret i en frame stopper filmen. Det andet fatter jeg hat og briller af?!?
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 16:59 #5
jeg er altså rimelig ny til flash
så hvor er det liiigggee at jeg skal lave det der stop() henne
jeg har regnet ud at det skal stå i et script men hvilket ??
og med xml havede du svaret på:
"Du target´er movieclips via deres instance-navne i actionscript, f.eks:

mit_movieClip.gotoAndStop(2); // gotoAndStop er en metode der rykker playhead (eller den øjeblikkelige position på den givne tidslinie) til en frame indikeret i parentesen."

men det fattede jeg hat af
Avatar billede mat Nybegynder
18. juni 2003 - 18:10 #6
du markerer f.eks frame 1 i tidslinien, finder actionspanelet og finder stop(); deri, eller slår det over i expertmode (oppe i højre hjørne af actionspanelet)

Jeg har slet ikke kommenteret xml endnu. Hvis du vælger help > actionscript dictionary kan du kigge på alle xml-metoderne i flash.

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
18. juni 2003 - 18:11 #7
hov - der skulle have stået:

"du markerer f.eks frame 1 i tidslinien, finder actionspanelet og finder stop(); deri, eller slår det over i expertmode (oppe i højre hjørne af actionspanelet) så kan du selv skrive det ind manuelt"

mvh mat
Avatar billede christian Nybegynder
18. juni 2003 - 18:30 #8
Det kan rent faktisk godt lade sig gøre... på en måde
mxed - du kan nok ikke få så meget ud af det, men til de hard-core flashmænd vil det sikkert være spændene

http://www.eagames.com/official/cc_generals/launch.jsp
Klik på News -> Current News

Alt det som scroller er faktisk en iframe, prøv 'view source', iframen ligger over på flash'en, det fungere ret godt. det er hvertfald svært at se det ikke er flash
Avatar billede christian Nybegynder
18. juni 2003 - 18:31 #9
med overstående, kan du godt have html-tables html-img osv.
Avatar billede mat Nybegynder
18. juni 2003 - 18:43 #10
virker ovenstående osse i alle browsere?
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:22 #11
ja det havede jeg faktiskt tænkt
det med iframe
men det ville ikke virke på en anden hp jeg er ved at lave
for iframe er ikke gennemsektig, mener jeg :)
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:29 #12
jeg har nu også lavet mig en preloader til min hp
men i en anden flashfil, så kopierede bare min hp ind bag min
preloader, men nu virker min menu ikke, den kan godt finde min
.xml fil for ellers kom den og sagde error,jeg har lagt min hp ud
home20.inet.tele.dk/clan-bv/index.htm
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:36 #13
og så sådan som det skulle se ud
home20.inet.tele.dk/clan-bv/hp.htm
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:38 #14
hov hvad er nu det ???
tapsne på min menu er væk ?!?!?!
men de er der inde flash ?!?!?!
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:45 #15
så laver jeg bare et pic i stedet
home20.inet.tele.dk/clan-bv/flash.htm
Avatar billede mxed Nybegynder
18. juni 2003 - 19:53 #16
nå jeg kan ikke billedet til at virke
Avatar billede christian Nybegynder
18. juni 2003 - 21:13 #17
<<mat
Nej, jeg tror kun det virker på IE på PC

Det vil nok også kræve en hel del, at holde styr på hvornår iframen skal være skult og ikke skjult
Avatar billede mxed Nybegynder
19. juni 2003 - 13:56 #18
jeg tror vi er gået lidt forbi hindanden
jeg har lavet en menu, som er baseret
på en .xml fil, hvori der står

<?xml version="1.0"?>
<NAV main_onColor="#000000" main_offColor="#666666" sub_onColor="#000000" sub_offColor="#ffffff" navWidth="435" x_padding="4" y_padding="1">
  <MAIN text="Home" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="info" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Members" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Clanwars" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Diplomacy" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Screenshots" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Forum" URL="http://invisionfree.com/forums/Black_Vikings_Forum/">
  </MAIN>
  <MAIN text="Downloads" URL="" target="">
  </MAIN>
  <MAIN text="Links" URL="" target="">
  </MAIN>
</NAV>

hvordan "target" jeg et flash frame
Avatar billede mxed Nybegynder
19. juni 2003 - 17:37 #19
hvordan placere jeg en iframe oven i mit flash ?